“Ami nem mérhető az nincs is.”

Sokszor így működünk és ez láthatatlanul termel  jelentős költségeket. Szinte mindannyiunkra jellemző, hogy hetente egyszer félnapot haszontalan meetingen ülünk, gyenge prezentációkat hallgatva. Nem szólunk. Nem a mi dolgunk. Legfeljebb sms-ezünk, és ha engedik még laptopozunk is. Kit érdekel?

De nézzük meg az érem másik oldalát, hogy mennyibe kerül ez a cégnek.

Éljünk néhány erős feltételezéssel:

  1. Az előadott prezentációk gyenge színvonala miatt nem jön át semmilyen üzenet nekünk
  2. A teljes ráfordított idő haszontalan.

Vegyünk elő egy klasszikus heti meetinget, 4 órában 15 emberrel.

  • ez összesen heti 60 munkaóra
  • azaz havi 240 munkaóra

Ezt szorozgatva egy átlagos középvezetői munkabérrel (legyen 2000 forintos az óradíj), havi 480 000 forintos fölösleges kiadásról beszélünk, ami éves szinten 5,8 millió forint egy 15 fős vezetői csoportra vetítve. A vicces a dologban, hogy ezt úgy sikerül kidobnunk, senki sem tud róla 🙂 Azt már nem is merem kimutatni, ha ez egy projektekben dolgozó csapatról szól, akiket ügyfeleknek lehetne eladni óradíjban, mint pl. informatikai cégeknél.

Mi a megoldás?

Alapvetően azon múlik, hogy mi a legnagyobb probléma, mert a gyenge meeting takarhat sokféle okot:

  • Felkészületlen előadókat
  • Gyenge prezentációkat
  • Gyenge levezető elnököt
  • Felkészületlen résztvevőket stb.

Tapasztalataim szerint a fentiek közül mindegyik viszonylag könnyen kezelhető, csak tudatosan foglalkoznunk kell vele.

Szóval egyet tehetünk. Átgondoljuk, elemezzük és értelmezzük a saját meetingjeink hatékonyságát, majd változtatunk ahol kell.

dr. Z

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.