A hallgatóságnak szüksége van a kontrasztra. Előadóként fontos, hogy a hallgatóságunk figyelmét tudjuk irányítani, hogy azt lássák ők is fontosnak, amit akarunk.

Ez a figyelem gyors irányításának legjobb eszköze. Sokféleképpen teremthetjük meg, de a gyakorlatban kevés lehetőségét használjuk ki.

A legfontosabb módszerek:

  • Méret
  • Forma
  • Árnyék, árnyalat
  • Szín
  • Távolság

Az oldalon lévő elemek közötti kapcsolat felépítése után a következő fontos lépés a kiemelés.

A fentiekben bemutatott módszerek nem csak a szövegek esetében használhatók, hanem bármilyen ábra esetében.

Persze a slide-okon leggyakrabban szöveg szerepel. A kérdés, hogy a szövegeken belül milyen módszerekkel emeljük ki a tartalmat. Itt gyakran elkövetünk egy hibát. A world-ben olyan jól bevált vastagítást vagy betűdöntést használjuk. Ez powerpoint esetében jelentősen rontja az olvashatóságot és nem is emel ki olyan erőteljesen. Kerüljük el!

Amit én javaslok helyette:

  • Emeljünk ki eltérő színnel (Ezt a Bibliák egy részében is jól használják)
  • Emeljünk ki eltérő mérettel (lásd pl. a címek esetében)

A szerkesztés alatt hajlamosak vagyunk spontán kezelni a kiemelést vagy a worldben megszokottak alapján. Ez nem fogja elérni a kívánt hatást a ppt file-ok esetében.

“Without contrast you are dead” Paul Rand, designer

A cikk megírását Nancy Duarte könyve inspirálta.

 

dr. Z

 

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.