Tapasztalataim szerint a legtöbb vállalati prezentáció rutinból és reflexből készül, ezáltal nélkülözi a mély átgondoltságot. Értem én, hogy sokszor nincs erre idő, de ez a tény könnyen meghazudtolja önmagát. A nulla időbefektetéssel készült prezentáció nulla üzenetet ad át, ez tapasztalat.  Persze lehet más ok is. Sokan nem tudják, hogyan kell egy prezentációra felkészülni.Sosem tanultuk ezt sehol.

eb7d44c01e2ff67f9155a3c0a1112206A felkészülés támogatására készítettem egy rövid kérdéssort. Használható a felkészülés részeként is, de akkor is, ha kész az anyag és szeretnétek gyorsan leellenőrizni.

Üzenetek: 

  • Megvan az előadásod célja, kulcsüzenete?
  • Ez a kulcsüzenet összhangban van azzal, amit a hallgatóságodnak magával kell vinnie az előadás után?
  • Megfogalmaztad azokat az üzeneteket, ami a végén velük megy ki a teremből?
  • Találtál olyan mondatot (jelzőt, képet, történetet), ami érdekesen bemutatja az üzenetedet, akár, mint egy szlogen?

Felépítés: 

  • A bemutatkozásod (nyitásod) meg fogja ragadni a figyelmet? 
  • Vannak a prezentációdnak moduljai és azoknak címei?
  • Megvan a logikai ív az egyes modulok között?
  • Megvannak a megfelelő válaszaid a következő kérdésekre, ami a hallgatóság fejében szokott lenni: Mit? Miért? Ki? Hogyan? Mikor? Hol?
  • A támogató üzeneteid erősítik a kulcsüzenetedet?
  • Különböző érveket használsz? (direkt, indirekt stb.)
  • Van összefoglalás az előadásod végén, ahol megerősíted még egyszer az üzeneteket?

Készítés, felkészülés:

  • A diáid támogatják a meghatározott üzeneteket?
  • Megvan a történeted a fejedben?
  • Elpróbáltad legalább egyszer?
  • Mindent tudsz a hallgatóságodról?

.

Szóval, ha kész a prezid.……szánj erre még 5 percet!

dr. Prezi

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.