Tapasztalataim szerint a legtöbb vállalati prezentáció rutinból és reflexből készül, ezáltal nélkülözi a mély átgondoltságot. Értem én, hogy sokszor nincs erre idő, de ez a tény könnyen meghazudtolja önmagát. A nulla időbefektetéssel készült prezentáció nulla üzenetet ad át, ez tapasztalat.

Persze lehet más ok is. Sokan nem tudják, hogyan kell egy előadásra elkészíteni és felkészülni. Sosem tanultuk sehol, hogy a prezentáció hogyan készül profin.

eb7d44c01e2ff67f9155a3c0a1112206A felkészülés támogatására készítettem egy rövid kérdéssort. Használható a felkészülés részeként is, de akkor is, ha kész az anyag és szeretnétek gyorsan leellenőrizni.

Üzenetek: 

  • Megvan az előadásod célja, kulcsüzenete?
  • Ez a kulcsüzenet összhangban van azzal, amit a hallgatóságodnak magával kell vinnie az előadás után?
  • Megfogalmaztad azokat az üzeneteket, ami a végén velük megy ki a teremből?
  • Találtál olyan mondatot (jelzőt, képet, történetet), ami érdekesen bemutatja az üzenetedet, akár, mint egy szlogen?

Felépítés: 

  • A bemutatkozásod (nyitásod) meg fogja ragadni a figyelmet? 
  • Vannak a prezentációdnak moduljai és azoknak címei?
  • Megvan a logikai ív az egyes modulok között?
  • Megvannak a megfelelő válaszaid a következő kérdésekre, ami a hallgatóság fejében szokott lenni: Mit? Miért? Ki? Hogyan? Mikor? Hol?
  • A támogató üzeneteid erősítik a kulcsüzenetedet?
  • Különböző érveket használsz? (direkt, indirekt stb.)
  • Van összefoglalás az előadásod végén, ahol megerősíted még egyszer az üzeneteket?

Készítés, felkészülés:

  • A diáid támogatják a meghatározott üzeneteket?
  • Megvan a történeted a fejedben?
  • Elpróbáltad legalább egyszer a prezentációd?
  • Mindent tudsz a hallgatóságodról?

 

Szóval, ha kész a prezentáció.……szánj erre még 5 percet!

dr. Prezi

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.