Tapasztalataim szerint a legtöbb vállalati prezentáció rutinból és reflexből készül, ezáltal nélkülözi a mély átgondoltságot. Értem én, hogy sokszor nincs erre idő, de ez a tény könnyen meghazudtolja önmagát. A nulla időbefektetéssel készült prezentáció nulla üzenetet ad át, ez tapasztalat.
Persze lehet más ok is. Sokan nem tudják, hogyan kell egy előadásra elkészíteni és felkészülni. Sosem tanultuk sehol, hogy a prezentáció hogyan készül profin.
A felkészülés támogatására készítettem egy rövid kérdéssort. Használható a felkészülés részeként is, de akkor is, ha kész az anyag és szeretnétek gyorsan leellenőrizni.
Üzenetek:
- Megvan az előadásod célja, kulcsüzenete?
- Ez a kulcsüzenet összhangban van azzal, amit a hallgatóságodnak magával kell vinnie az előadás után?
- Megfogalmaztad azokat az üzeneteket, ami a végén velük megy ki a teremből?
- Találtál olyan mondatot (jelzőt, képet, történetet), ami érdekesen bemutatja az üzenetedet, akár, mint egy szlogen?
Felépítés:
- A bemutatkozásod (nyitásod) meg fogja ragadni a figyelmet?
- Vannak a prezentációdnak moduljai és azoknak címei?
- Megvan a logikai ív az egyes modulok között?
- Megvannak a megfelelő válaszaid a következő kérdésekre, ami a hallgatóság fejében szokott lenni: Mit? Miért? Ki? Hogyan? Mikor? Hol?
- A támogató üzeneteid erősítik a kulcsüzenetedet?
- Különböző érveket használsz? (direkt, indirekt stb.)
- Van összefoglalás az előadásod végén, ahol megerősíted még egyszer az üzeneteket?
Készítés, felkészülés:
- A diáid támogatják a meghatározott üzeneteket?
- Megvan a történeted a fejedben?
- Elpróbáltad legalább egyszer a prezentációd?
- Mindent tudsz a hallgatóságodról?
Szóval, ha kész a prezentáció.……szánj erre még 5 percet!
dr. Prezi