Miért ROSSZAK a vállalati prezentációk?

Az utóbbi pár évem azzal telik, hogy erre a kérdésre keresem a különféle válaszokat és amikor egyet megtalálok, akkor abból megoldásokat is készítsek. A célom, hogy változtassak azokon az áldatlan (talán ez túl elegáns kifejezés ide:-)) állapotokon, ami ma egy multinál van prezentációs oldalon. Nézzük, hát eddig milyen válaszokat kaptam.

.

Mit értünk ROSSZ prezentáció alatt?

Mindenféle sorrendiség nélkül, számomra a rossz fogalma az alábbi tartalmakat jelenti: UNALMAS – ÜZENET NÉLKÜLI – TÚLZSÚFOLT  – STRUKTÚRA NÉLKÜLI – GYENGÉN ELŐADOTT – ZAJOS/ZAVAROS és lehetne hosszan sorolni.

De melyek a legfőbb okai a gyenge prezentációknak?

1. TUDÁS-hiány, vagyis, hogy nem tudjuk hogyan változtassunk

Háttér: Nagyon kevés lehetőségünk van megtanulni a jó előadások készítésének és előadásának szabályait. Iskolai keretek között ritka az ilyen képzés. Vállalati oldalon is fehér holló. Ha valaki egy olyan vállalati kultúrában szocializálódik, ahol a gyenge a minta, akkor neki is ez rögzül.

Megoldás:

  • Tréningek: Prezentációs, kommunikációs képzések, nyílt oktatások (Itt ajánlom az én cégemet is: Enetha Learning)
  • Szakkönyvek: Ezen a blogon is sokat bemutattam már. Javasolt szerzők: Garr Reynolds, Nancy Duarte, Steve Jobs
  • Videók, prezentációk: www.ted.com, www.tedxdanubia.hu, www.slideshare.net

2. IDŐ-hiány, vagyis úgy érezzük nincs időnk változtatni

Háttér: Nem tudjuk, hogyan lehet gyorsan átalakítani. Úgy érezzük az elkészült anyag – bár más céllal készült (drprezi cikk)  – jó lesz előadni is.

Megoldás:

  • Tanuljuk meg a gyors átalakítás módszereit (erről is volt már szó a blogon:-))
  • Ne a Powerpointtal kezdjük a készítést, már előtte dolgozzatok fejben. Ezekre leginkább az utazások haszontalanak tűnő idejét javaslom.

3. LUSTASÁG, vagyis nem is akarunk változtatni (motiváció-hiány)

NA ezt nem akarom kifejteni

4. ÉRZÉKELÉS hiánya, vagyis, hogy nem tartjuk rossznak, így nem is tudjuk, hogy változtatni kellene

Háttér: A prezentációk kapcsán nagyon ritka a visszajelzés. Részben azért, mert nincs ennek kultúrája, részben pedig azért mert a visszajelzők sem ismerik eléggé a témát.

Megoldás:

  • Keressük tudatosan a visszajelzésekkel járó helyzeteket
  • Kérjük egyszer profi segítségét
  • Keressünk check-listeket, szabályokat (ezen a blogon is mutattam már hasonlókat)

5, Statusquo fenntartása ,vagyis nem akarunk változtatni

Háttér: Ha senkinek sem érdeke változtatni az eddigieken, akkor senki sem akar úttörő lenni.

Megoldás: Akár ennek a blognak a felhasználásával vállaljuk fel, hogy vannak jobb és hatékonyabb utak/módszerek.

.

Miért éri meg változtatni?

  • Színtiszta megnyert idő (mert gyorsabbak lesznek az üzenetátadások)
  • Több energia a munkánkban (mert nem szívják le az unalmas előadások)
  • Pontosabb üzenetátadás, mert a lényeg megy át

Szóval bőven megéri változtatni. Szerintem ezek a helyzetek tipikus Nyerő/Nyerő helyzeteket alakítanak ki.

dr. Z

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel!

Gyakorlatias, azonnal használható prezentációs tippek az e-mail-fiókodba. Kéred?

Blog feliratkozás

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük