Prezentációs Btk.

Régóta vagyok elszenvedője a prezentációs bűncselekmények-nek, sok millió polgártársaimmal egyetemben. Meguntam. Változtatnunk kell. Szóval elkezdtem írni egy jogszabályrendszert. ……………..és várom minden áldozat segítségét, jelentkezését akivel szemben követtek már el prezentációs bűncselekmény-t.

Nézzük akkor az egyes cselekményeket.:-)

1.§  Információ túladagolás

Aki egy a rövid távú memória számára befogadhatatlan mennyiségű információt (4-6 infó/dia) megkísérel rövid idő alatt a hallgatósága számára átadni, az az „információ túladagolás” bűncselekményét követi el. Súlyosabban minősül a cselekmény, ha az elkövető

  • 12-14 betűmérettel követi el a cselekményt
  • hosszú mondatok képernyőre helyezésével követi el a cselekményt
  • táblázatok és ábrák egy közös diára való zsúfolt helyezésével követi el a cselekményt

 

2. §. Hangos felolvasás kéretlenül

Aki a képernyőre írt hosszú szövegeket a hallgatóság számára maga olvassa fel hangosan, az a „felolvasás kéretlenül” bűncselekményét követi el. Súlyosabban minősül a cselekvés ha tettét:

  • visszaesőként, többször megismételve követi el.
  • helytelenül olvasva, rosszul hangsúlyozva követi el.

3. §. Vizuális (környezet)szennyezés

Aki az egyébként tiszta, világos üzeneteket képes irreleváns, oda nem illő vizuális elemekkel gyengíteni, eltakarni, „vizuális szennyezést” követ el, különösen súlyosan minősül, ha az alábbi cselekményekkel követik el:

  • Rossz színkontrasztok használata: kék-sárga, zöld-piros
  • Meglévő üzenetek (szövegek) takarása
  • Képek gyenge minőségben vagy apró méretben való megjelenítése
  • Nem megfelelő ábratípus használata

4. §. Untatás

Aki mások non-verbális (vagy verbális) jelzéseinek figyelembe vétele ellenére a prezentációját érdekes elemek nélkül, monoton adja el, az a „untatás” bűncselekményét valósítja meg. A cselekmény súlyosabban minősül, ha az elkövetés:

  • Monoton, kellemetlen hangon történik
  • Gyenge, oda nem illő történet vagy vicc elmesélésével valósul meg.

5.§. Túlanimálás

Aki zavaró, oda nem illő, túlmozgásos animációk megvalósításával ad elő, az a „túlanimálás” bűncselekményét követi el. A cselekmény súlyosabban minősül, ha a túlanimálás hangeffektusokkal kísérve követik el.

6.§. IDE VÁROM AZ OLVASÓI ÖTLETEKET :-)

Na egyelőre ennyi.

Zoli, a prezentációs rend-őre

.

P.s: Ha van ötletetek a kiegészítésre, akkor várom azt 🙂

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel!

Gyakorlatias, azonnal használható prezentációs tippek az e-mail-fiókodba. Kéred?

Blog feliratkozás

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

0 válasz

  1. 6.§ Kapcsolatvesztés a hallgatósággal
    Az előadó figyelme és tekintete kizárólag a prezentációjára összpontosul, fejjel vagy egész testtel is a kivetítés felé fordul, így elvesztve a kapcsolatot a hallgatósággal. (Elsősorban a szemkontaktus hiánya.) Súlyosbító körülmény, ha a terem elsötétül, és az előadónak csak az árnyéka látható.

    7.§ A prezentáció kizárólag prezentáció
    Az anyag bemutatását nem teszi könnyebben befogadhatóvá, változatossá és élvezhetőbbé rövid szóbeli kiegészítésekkel (pl. történetek, összefüggések) elkerülve a 6.§-t is, amely tagolások hiánya (akár a kivetítő kikapcsolásával is) megfosztja a hallgatóságot az előadói erényekből is táplálkozó teljesség élményéből.

    Tisztelettel:

    Manhertz József
    PBTK jogalkotó, PBVI fegyőr,
    Prezentációs Büntetés Végrehajtó Intézet 🙂

  2. Nagyon sok merenyletet kovettek mar el ellenem, es bizony en is voltam merenylo.

    – elirasok a diakon
    – tul nagy vagy tul kicsi betumeret
    – nem lehet tudni meddig tart meg a prezi, nincs ive, megijesztenek hogy 10 perc helyett 1 ora van hatra
    – indokolatlanul berakott oda nem illo kepek, illusztraciok, viccek, mert ezt valahol el akarta mondani
    – magaval beszelgeto eloado, csupa kozhely, ami mogott csak o erti az igazi tartalmat

  3. Rossz ütemezés vétségét követi el, aki nem ismeri a prezentáció időzítési lehetőségeit, és nem igazítja azt mondandójához.
    Súlyosbító körülmény, ha az automatikus továbbítás miatt minden alkalommal vissza-vissza kell lépnie az előző diához, amíg a mondat végére ér.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük