Kezd divattá válni a Prezi. Sőt, időnként már úgy érzem őrületté.

Valaki meglátja, beleszeret, majd vakon kezdi el használni.

Ha csak ő teszi, az ő baja. Ha cégvezető és az egész céget érinti, az már mindenkié.

Ami a legfontosabb tapasztalatom a Prezi kapcsán: A PREZI NEM VÁLTJA KI A POWERPOINTOT!

Vannak olyan helyzetek, amikor egyértelműen fölösleges (nem éri meg) Prezit használni.

A PREZI KIEGÉSZÍTI A POWERPOINTOT. Meg kell szoknunk, hogy a két programot együtt használjuk. Olyannyira, hogy már van olyan alkalmazás (Slidedynamic), ami abban segít, hogy egy Powerpointból hívjuk meg a Prezinket. 

.

Helyzetek és feltételek, amikor Prezi-t érdemes használni:

  1. Ha van elég időnk: Egy ppt-vel azonos színvonalú Prezi elkészítése 50%-100%-kal több munka. Prezit nem érdemes előtte este “összedobni”, mint a ppt-ben, ahol csak bedobáljuk a szövegeket.
  2. “Értékesítési/verseny” helyzetek: amikor fontos a meggyőzés, a ráhatás, akkor Prezit javaslok, az az igazi terepe.
    1. Közvetlen értékesítésben (cégprezentáció, termékbemutató, tenderbemutató stb.)
    2. Konferenciákon
    3. Diploma/TDK/Doktori bemutatása
  3. Ha fiataloknak adunk elő: Az Y-generáció kifejezetten szereti az újszerű megoldásokat. Például iskolai órákra nagyon jól használható. 
  4. Ha vannak átgondolt üzeneteink: Tapasztalataim szerint a Prezi sokszor segít abban, hogy újragondoljuk az üzeneteinket, azok kapcsolódásait. Ha ez megvan, akkor egy ütős vizualizációval könnyen kiemelkedhetünk a tömegből.
  5. Ha van vizuális ötletünk: Ha csak szövegekben gondolkodunk a Prezi könnyen válik pörgős/zoomolós modern kinézetű Powerpointtá. Hívjuk össze a csapatot és találjunk ki valami eredetit!

.

Vannak helyzetek, amikor öngyilkos vállalkozás a Prezi:

  1. Sok adat és információ átadása/bemutatása
  2. Ha nincs elég időnk felkészülni
  3. Ha nincs elég tudásunk a Prezi használatáról

z.

 

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.