Üzleti történetmesélés − használd a történeteket az üzleti kommunikációdban, mert jobban hat az emberi agyra, mint a száraz információ

A történeteken keresztül értjük meg a világot, és így lehet hatni ránk.
 Megmutatom NEKED, hogyan lehet egy rakás száraz adatba életet lehelni.

Egy izgalmas nap arról, hogy hogyan lehet az üzleti életben a történetmeséléssel másokat inspirálni, felkelteni a figyelmet és mozgósítani az embereket. Előadásod nem ér semmit, ha az nem megy át a hallgatóság számára vagy nem kelti fel eléggé az érdeklődést.

Ezért partnereid, üzlettársaid, ügyfeleid meggyőzése vagy egy ötleted „eladása” során szükséged lesz a történetmesélés receptjére. A különbség a meggyőző és a kevésbé meggyőző ember között az, hogy előbbi ismeri, érti és tudatosan használja a történetmesélés eszközét.

Ha adtál már elő bármilyen prezentációt, ötletet egy vezetőség vagy hallgatóság előtt, akkor az alábbi félelempotenciál benned is megvolt: a mondandód kellős közepén lankadni kezd a figyelem a tárgyaláson; alig akad olyan, akinek a szemébe nézhetnél.

A tenderprezentáción szinte már mindenki a mobilját nyomkodja.

„Ezek dögunalmas adatok…van más is?”

„Látom a számokat, de mi a lényeg, mi van mögötte?”

Lehetnek bármennyire nagyszerű ötleteid, ha nem tudod azt másoknak átadni, önmagadba zárva sorvadnak el és vegetálnak majd, mint egy szobanövény.
Miközben számos kutatás számol be arról, hogy a történetek hogyan változtatják meg attitűdjeinket, hitünket és viselkedéseinket.

A személyes történetekkel emlékezetesebb lehetsz egy prezentáción is, mint csupán a száraz tényekkel

A történetmesélés az üzleti kommunikációban sokkal több, mint szórakoztatás. A tudatosan előadott történet bizalmat ébreszt, kapcsolatot teremt, közös hullámhosszra helyez a hallgatósággal. A legösszetettebb témát is érthetővé és átélhetővé teszi.

Motivál, inspirál.

Olykor bonyolultabb üzeneteidet is megértetheted a közönséggel. Tökéletes eszköz az üzenetérthetőség növelésére.

A történetmesélés útján olyasmit is kimondasz, 
amit egyébként nem

Ugyanis egyedül a sztori képes mélyen az agyba nyúlni, a száraz adattal ellentétben. Egy jó sztori nem csupán emlékezetessé teszi önmagát, és élményt ad; de meg is változtat.

A sok száraz adat veszélye, hogy a közönség csak a hallottak értelmezésére fog figyelni. A jól elmesélt személyes történetek hatásai azonban az agyban beindítják az oxitocin szintézisét, ezt pedig empátianövelő hatással bír.

Neked egy prezentáció során is elsősorban nem a logikára kell hatnod: az érzelmeket szeretnéd aktiválni.

Az agy olyan részét aktiválja a sztori, ami miatt képes a közönség saját élményként megélni mindazt. Ezzel elérheted egy személyes történet elmesélésekor, hogy nagyobb eséllyel a befogadó fél is pontosan azt érezze, amit te szeretnél.

„Ugyanazon a rádiófrekvencián leszel te 
és a hallgatóságod minden tagja.”

A közönséged ahelyett, hogy a száraz adatok rendszerezgetésével töltené az idejét és energiáját; helyette az agya az adott helyzetet képzeli el. Így amikor a történetmesélés közben bizonyos agyterületek aktiválódnak, a hallgatóságnál is ugyanezek a területek lépnek működésbe.

Az érzelmi tartalmú karaktervezérelt történetekkel a kulcsfontosságú pontokat és információkat tökéletesebb értetheted meg, és visszaidézhetőbbé teheted azt. Emlékezetessé tesznek.

A történet emocionális szinten köti össze a hallgatóságot a mesélővel.

Vajon köztük vagy? – Akik sikeresebb prezentációkat tarthatnak a történetmeséléssel

      • HR tanácsadó,

      • területi értékesítési képviselő,

      • vezető,

      • értékesítő, üzletkötő

      • kommunikációval foglalkozó cégvezető,

      • tudatos „énmárkaépítők”, akik átadnák a vállalkozásuk sztoriját

      • cégvezetők

      • non-profit szervezetek

      • …akik a „ki vagyok én” és „mit csinálok” kérdésre emlékezetes, meggyőző és inspiráló választ szeretnének adni.

      • …akik nem tudják, hogy miként magyarázhatnák el a projektjeiket, mutathatnák be a szolgáltatásukat, ötletüket, terméküket 3-5 percben. HATÁSOSAN. EMLÉKEZETESEN.

Úgy érzem, hogy…

  • „…nem leszek elég komolyan vehető és szakszerű vezető, ha történeteket mesélek.”,

Tudtad, hogy a legismertebb politikusok, vezetők beszédeit is történetekkel megspékelve írják meg?

 

  • „…nincsenek történeteim.”



A tréning legévégére rájössz, hogy egész életed másból sem áll, mint sztorikból.

 

  • „…tudom, hogy mit, de nem tudom, hogyan meséljem el.”

Velem megtanulhatod a hatásos történetmesélés alapjait, felépítését.

Váltsd a sztoridat sikeres prezentációvá és üzleti sikerré

A jó sztori komplex értékeket tud képviselni, cselekvésre inspirál. Ha te is éltél már át sikertörténeteken keresztül olyan inspiráló perceket, mely után feltüzelt Hulkként tettél konkrét lépéseket és erőfeszítéseket; vagy változott meg a véleményed…

…akkor talán épp itt az ideje, hogy megkérdezd magadtól: vajon a száraz információkkal és tényekkel tűzdelt prezentációd képes ezt kiváltani a hallgatóságból? Inspiratív vezető leszel-e a szemükben?

Ha válaszod bizonytalan, gyere el haladó képzésünkre, és sajátítsd el a hatásos történetmesélés tudását.

Erős vezetői eszközként a történetmeséléssel álláspontod prezentálásában megalapozhatod az egész munkahelyi kultúrát is. Általa képes lehetsz ledönteni a kommunikációs gátakat. Használd a történetmesélés eszközét, ha vele együtt meggyőző motivációs erőre is szeretnél szert tenni.

Iratkozz fel a várólistára

Amint elérhető lesz a Üzleti történetmesélés tréning értesíteni fogunk!

6 + 7 =