Az évtized végére ember a Holdon.

„Az évtized végére embert viszünk a Holdra, és biztonságban vissza is hozzuk” – John F. Kennedy méltán híres gondolata emberek millióit motiválta.

Mennyire semmitmondó lenne ez az üzenet, ha az elnök azt mondta volna: „az a küldetésünk, hogy az űrhajózási iparág nemzetközi vezetői legyünk maximális csapatszellemre koncentráló innovációval, és stratégiailag átgondolt kezdeményezésekkel”. Az Elnök szerencsére ösztönösen tudta, a homályos, elvont küldetések nem ragadják meg, nem inspirálják az embereket. Kennedy mondata megtestesíti a sikeres, átütő gondolatok mind a hat alapelvét, melyet a Health fivérek azonosítottak több, mint 10 éves kutatómunka eredményeképpen.

A MADE to STICK című könyv szerző párosa annak titkát tárja elénk, hogyan lehet gondolatokat, és ötleteket átvinni, tartóssá tenni.

Ők hat olyan elemet azonosítottak, melyek használatával biztos sikert érhetünk el:

  1. Egyszerűség (Simplicity)
  2. Váratlanság (Unexpectedness)
  3. Konkrétség (Concretness)
  4. Hitelesség (Credibility)
  5. Érzelem (Emotional)
  6. Történet (Stories)

A könyv olyannyira sikeres, hogy már külön képzések is épülnek rá a messzi tengerentúlon. Én őszintén ajánlom mindenkinek, aki saját előadói hatékonyságát akarja növelni egy érdekes, sok történettel illusztrált könyvön keresztül.

Ha valakinek nincs meg a lehetősége a könyv megvásárlására, akkor az alábbi linken letölthet egy 24 oldalas kivonatot a könyv legfontosabb üzeneteiből.

Made to stick – kivonat

dr. Z

p.s: A youtobe-on is sok jó videótréning található a témában.

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel!

Gyakorlatias, azonnal használható prezentációs tippek az e-mail-fiókodba. Kéred?

Blog feliratkozás

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

0 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük