„Az évtized végére embert viszünk a Holdra, és biztonságban vissza is hozzuk” – John F. Kennedy méltán híres gondolata emberek millióit motiválta.
Mennyire semmitmondó lenne ez az üzenet, ha az elnök azt mondta volna: „az a küldetésünk, hogy az űrhajózási iparág nemzetközi vezetői legyünk maximális csapatszellemre koncentráló innovációval, és stratégiailag átgondolt kezdeményezésekkel”. Az Elnök szerencsére ösztönösen tudta, a homályos, elvont küldetések nem ragadják meg, nem inspirálják az embereket. Kennedy mondata megtestesíti a sikeres, átütő gondolatok mind a hat alapelvét, melyet a Health fivérek azonosítottak több, mint 10 éves kutatómunka eredményeképpen.
A MADE to STICK című könyv szerző párosa annak titkát tárja elénk, hogyan lehet gondolatokat, és ötleteket átvinni, tartóssá tenni.
Ők hat olyan elemet azonosítottak, melyek használatával biztos sikert érhetünk el:
- Egyszerűség (Simplicity)
- Váratlanság (Unexpectedness)
- Konkrétség (Concretness)
- Hitelesség (Credibility)
- Érzelem (Emotional)
- Történet (Stories)
A könyv olyannyira sikeres, hogy már külön képzések is épülnek rá a messzi tengerentúlon. Én őszintén ajánlom mindenkinek, aki saját előadói hatékonyságát akarja növelni egy érdekes, sok történettel illusztrált könyvön keresztül.
Ha valakinek nincs meg a lehetősége a könyv megvásárlására, akkor az alábbi linken letölthet egy 24 oldalas kivonatot a könyv legfontosabb üzeneteiből.
dr. Z
p.s: A youtobe-on is sok jó videótréning található a témában.
0 Responses