Ezzel a táborral a fiataloknak is lehetséges szórakozva levedleni a lámpalázát és a nehézkes előadási képességet, hogy évnyitóval bátran nézzenek szembe a tanulmányi évnek és az ÉLETNEK.
Ezzel a táborral a fiataloknak is lehetséges szórakozva levedleni a lámpalázát és a nehézkes előadási képességet, hogy évnyitóval bátran nézzenek szembe a tanulmányi évnek és az ÉLETNEK.
Igazi csapatmunkában 8 oktató és számos előadó szakember dolgozik a kb. 40 fős tinicsapat fejlesztésén 6 napon át. A tábor programjainak köszönhetően megtanul a gyermeked magabiztosan felelni, előadni és beszélni. Életre nevel.
(14-18 éves korosztály között)
Egy táblánál történő szereplés, kerületi verseny vagy maga az érettségi szóbeli ugyanolyan szálka tud lenni a körmük alatt a gyermekeknek, mint neked az aktuális prezentáció a jövőheti meetingen.
Az önbizalmát tekintve egyetlen negatív élmény akár egyetlen nap alatt képes elérni, hogy újra a „start-mezőre kerüljenek” és kezdhetnek újra mindent. Mint a Monopolyban, csak üres zsebbel, mínuszos egyenleggel.
A stressztől lefagyva a szóbeli felelések akár 1-2 jeggyel rosszabb eredményt is szülhetnek, mintha írásban felelnének.
De van itt még más is.
A nyári szünet egy igazi potenciál: számos kimenetele lehet. És számos befolyás érhet egy fiatalt. Építő és kevésbé építő is.
Én gyermekként imádtam a nagymamámnál a patakparton, a nádasban, a csapáson töltött nyarakat. Igazi, önfeledt, örökemlékes szórakozás volt. Utólag visszanézve nem bántam volna, ha egy-egy hét “hasznos” tábor is becsúszott volna.
A startpisztoly valahol az utolsó sulis napnál vagy dolgozatnál dördül el, aminek hatalmas vigyorral intenek búcsút, mert végre pezseghet a nyár. Az iskolai büfés szendvicset felváltja a Mekis, az ipari mennyiségű üdítőt pedig az alvás és a barátjuk kanapéja a tv-vel.
Talán a nyári szünet olyan nekik, mint novemberben a Black Friday-őrület a plázában.
Azt se tudják hol kezdjék; és úgy esnek neki a nyárnak, mint az egy hete koplaló egyén a nyitott hűtőnek.
Szinte kipárnázott körülmények között ugranak neki a Buli-Balcsi-Fesztiválok hármasának. Ahol ülnek egy pohár üdítővel a kezükben, mellettük egy barátjuk, kicsivel arrébb talán a leendő Facebook-ismerősük.
Ha úgy érzed megrázol minden bokrot, hogy segíts a gyermekednek hasznosítani a nyári időszakot vagy fiatalként úgy érzed idén nyáron valódi élményeket és tudást szerzenél, mely megkönnyíti a sulis mindennapokat is, akkor van egy jó hírem.
Képzeld el, hogy mekkora ÖRÖM az, ha egy fiatal még az érettségi előtt megismerheti és levetkőzheti a félelmeit, melyek ólomsúlyként nyomják őt.
Ez a tudás aranyat ér. A feleségem ötlete, a Toastmaster-es társak nyitottsága megszülte a „Retorika Edzőtábort”.
A tábor öt napja alatt izgalmas – egyszerre intellektuális és fizikai kihívásokkal teli – kalandban vesznek részt a fiatalok.
A 9-17 óra közötti napi programban délelőttönként meghívott előadóktól tanulhatjuk az előadástechnika fogásait, ebéd után pedig az aznap tanultakat gyakorolhatjuk.
A tábor programjai egyetlen végcélra vannak felfűzve, ami a szombati közös előadás a szülőknek, rokonoknak.
Évek óta kutatom, mit adhatok valakinek azzal, ha megtanul jól beszélni. Csaknem 15 éves – felnőttekkel megszerzett – prezentációs tréneri múltam mellett 2016 óta szervezem e Retorikai Edzőtáborokat a fiataloknak.
Az izgulás leküzdésében és a vizsgaidőszakban a vizsgadrukk csillapításában lesznek győztesek a fiatalok. Ugyanis a felnőttkori viselkedésminták alapjai a gyerekkorban alakulnak ki. Egy szélsőségesen stresszes gyerek egész életében stresszhez köthető betegségekkel küzdhet a jövőben.
A tábor abban segít, hogy hogyan győzzük le a stresszt és a félelmünket a színpadon. Mit kapnak hosszútávon vele a fiatalok? Lámpaláz nélküli előadásokat és szóbeli feleléseket.
A személyes és érzelmileg felfűtött történetek az agy nagyobb részét vonják be, és így jobban emlékszünk rá, mint az egyszerű tények feltüntetésére. Mihelyt egy történet elég hosszú ideig tart fogva minket, azaz a figyelmünket, érzelmileg rezonálhatunk a történet karakterével.
Az agy szereti a történeteket.
Hatást gyakorolhatnak és emlékezetesek lehetnek a hallgatóságuk előtt. „Ugyanis ugyanazon a rádiófrekvencián lesz az előadó és a hallgatóság minden tagja.”
Ohh, hiszen ezt nem tanulják meg az iskolában?
Nem bizony. Maximum a szavak helyes (olykor helytelen) használatát.
Azonban a szavak önmagukban szavak, ha mögöttük nem áll egy önbizalommal ittas, és a szavakat mesterien használó egyén; aki ki is meri nyitni a száját.
Enélkül egyetlen gyerek vagy fiatal sem tudja sikeresen használni a gondolatait, így hiába ismeri a tananyagot, nem tudja azt átadni. A sikeres beszéd segíthet a továbbtanulásnál, az első állásinterjún vagy akár az első munkahelyen is.
A beszéd egy gondolatkísérlet.
Ebben beszédtechnika tanár segíti őket felkészülni versenyekre, előadásokra. Az első benyomás ugyanis megismételhetetlen. A körítés pedig azt is befolyásolja, hogy a közönség hogyan áll a befogadandó témához.
Hitelesnek véli-e az előadót, vagy sem.
A retorika nemcsak a fizikai lét világot jelentő deszkáin hoz eredményeket, hanem a legmélyebb belső világunkat is láthatóvá, értékessé teszi.
Öt teljes napon át az adott téma egy-egy szakértője segítségével készül a csapat.
A gyerekek megtanulnak beszédet írni, mindmap-et – elmetérképet – használni a folyamatok segítéséhez, történetet mesélni, lámpalázat kezelni.
Belekukkantanak a beszédtechnika rejtelmeibe, majd a hatodik napon színpadra állva előadást tartanak és könnyeket csalnak a szüleik és a felkészítőik szemébe.
A fejlődő szemlélet teóriája – és a kutatások – szerint, ha a diákok hisznek a tanulás és az erőfeszítések erejében, sokkal jobb jegyeket szereznek az iskolában, mintha csak saját intelligenciájukba, tehetségükbe vetett hitük vezeti őket.
7-12. osztályos tanulók, akik szeretnének még nagyobb önbizalmat, magabiztosabb kiállást, új embereket megismerni. Szeretnének jobb előadóvá válni, és belemélyedni a retorika csodálatos világába! Itt csoportmunkában a diákok négy – kb. 10 fős – csoportba osztva dolgoznak majd, csoportonként két állandó trénerrel.
1. korcsoport: 7-8. osztályosok
2. korcsoport: 8-9. osztályosok
3. korcsoport: 9-11. osztályosok
4. korcsoport: 11-12. osztályosok
A nap célja a csapatépítés, beszédstratégia, valamint a vendégelőadóink előadásai.
A beszédtéma kiválasztása, valamint a történetmesélés ereje lesz a középpontban.
Az előadástechnika rejtelmeivel ismerkedhetnek meg a fiatalok részletesebben.
A beszédtechnika és a lámpaláz kezelése lesz a fő fókusz.
A főpróba és sok-sok gyakorlás kap központi szerepet.
Beszédnap, szülőkkel, ahol könnyeket csalnak a szüleik és a felkészítőik szemébe.
Prezentációs tréner, két hazai retorika klub megalapítója, TEDx felkészítő, aki maga is állt már a TEDx színpadán, mint előadó.
Egyetemi tanár, szakterülete a történetmesélés (az “Add elő magad” könyv szerzője).
Szakterülete a lámpaláz kezelése, hogy hogyan győzzük le a stresszt és a félelmünket a színpadon.
Testbeszéd-fejlesztő, aki egy évtizednyi televíziós műsorvezetés-, illetve modellek mozgáskultúráját fejlesztő képzések vezetését követően döntött egy, a gyakorlati tapasztalatain alapuló új képzésforma kifejlesztéséről.
Beszédtréner, a Színház- és Filmművészeti Egyetem beszédtechnika tanára. Hivatása, hogy segítsen a kommunikációs tartalom megfelelő megszólaltatásában.
Valamint lesznek még meglepetés vendégelőadók is!
A tanárok közül sokan a több mint 93 éve működő nemzetközi Toastmasters Internationalnak (www.toastmasters.org) – a világ legnagyobb retorikai szervezetének – válogatott klubtagjai.
Név szerint: Homolya Emese, Kocsis Zsuzsa, Udvardi Gabriella, Jeszenszky Zsuzsa, Tóbiás Éva, Szabó Erik, Danhauser Gyula, dr. Németh Zoltán, Tar Adrienn, Benedek Péter
Kint tombol a nyár, a Harmónia Palotában viszont tombol a retorikai edzőtábor (2018). Épp lázcsillapítottunk. Itt már mindenki lázasan gyakorolja a megírt beszédét.
Előző nap a lámpaláz volt a középpontban. Szilvási Gabi arra mutatott fogásokat hogyan csillapítsuk a lázunkat.
Retorika Tábor MADÁRTÁVLAT (2018) Ekkor már túlvoltunk a beszédhangunk képzésén, megvolt az előadásaink címe, a hatásos kezdés és a gondolattérkép is. De közben játszottunk, pihentünk, feszültünk.
Energiákkal teli nap (2018-ból). Megismertük egymást, megtanultuk bemelegíteni magunkat és a hangunkat, dolgoztunk azon a témán, amit szombaton előadunk. És rögtönöztünk, történetet meséltünk, tanultunk arról hogyan találjuk meg az üzeneteket és a témánkat. Sőt megismertük Trunk Tamást, aki 14 évesen többször állt 100 fő feletti közönség előtt, vloggerként nem mellesleg cipőmegszállott-nagykövet-szakértő.
A jelentkezéseket a befizetések sorrendjében tudjuk elfogadni.