„Wow, emlékszel az ő előadására? Zseniális volt!”
Azért írtuk meg ezt a 2 könyvet, hogy a TE előadásaidról beszéljenek ilyen izgatottan a rendezvények szünetében. A TE céges prezentációid nyűgözzék le a kollégáidat.
Ha szeretnél hatást kiváltani, emlékezetes előadásokat tartani és felszántanád a színpadot, akkor ezt a könyvet neked írtam.
Képzeld el azt, hogy emlékezetes történetekkel ragadod meg a hallgatóságod figyelmét… és eléred, hogy még 1 hónappal később is emlékezzenek rád. A hatáskiváltás mélyére ásol és tudatosan irányíthatod azt, hogy a közönséged mikor mit érezzen. Olyan ütős metaforákat, kifejezéseket és félmondatokat használsz, hogy egyszerűen nem lehet nem rád figyelni.
Bedobsz egy poént és… nevetnek! Igen, képes vagy megnevettetni több száz embert.
És ahogy a nevetés visszhangzik a füledben… fürdesz a lámpafényben… simogatják testedet az érdeklődő szempárok…
Érzed ezt?
Nemcsak élvezed az előadást (hol van már a lámpaláz)… hanem nagyon mélyről felbuzgó büszkeséghullámok mossák át az agyadat. A színpadról lejőve ugrálni tudnál a vad sikerélmény endorfinlöketétől. És teljesen biztos vagy benne, hogy te kaptad a leghangosabb tapsot.
Várj még egy kicsit a színpad mellett, mert lehet, hogy visszatapsolnak!
Ez az, amit mindenkinek át kell élnie, aki színpadra lép. Ez az, amit minden keményen dolgozó előadó megérdemel.
Na EZT zártuk ebbe a könyvbe. Neked már csak szabadjára kell engedned.
Ha ezt az oldalt olvasod, akkor valószínűleg te nem „valahogy” akarsz előadni – hanem szeretnéd kihozni magadból a maximumot.
De a jó előadás nem „magától értetődő”. (Ahogy a maraton 2 óra alatti szintidejében is kemény edzőmunka van.)
Mindenki ismeri az érzést, amikor kiáll egy közönség elé, és behúzott kézifékkel szeretne eljutni egyik pontról a másikra.
Félsz, hogy kinevethetnek. Leizzadsz a gondolattól is, hogy megszégyenülhetsz. Azon gondolkodsz, hogy mi lesz, ha bent maradnak a magvas gondolataid és nem látszanak a belső értékeid. Mintha szavaid börtönében ragadva küzdenél az ólomsúlyú állkapcsoddal.
Ha előfordult már veled, hogy sokkal jobban fel voltál készülve az anyagból, mint ahogy azt elő tudtad végül adni, akkor tudod, hogy miről beszélek. Keserű tapasztalatként éled meg az izzasztó kihívást. Lehet, hogy vannak jó gondolataid, de nem tudod őket hatékonyan kommunikálni.
Aztán… az előadás tálalása mégis sótlan, erőtlen és unalmas.
A beszédtechnikai hibák miatt olykor követhetetlen.
A hangjuk remegése, gyengesége, monotonitása; a töltelékszavak, a nonverbális jegyek figyelmen kívül hagyása, a rossz testbeszéd, és unalmas témaválasztás oltja ki az előadásukból a tüzet.
Mintha a színpad elszívná az erőd.
Van, aki fölsétál a színpadra – és már azelőtt elvesztette a csatát, mielőtt egy szót is szólt volna. (Igen, az előadáshoz tartozik az is, HOGYAN mész föl a színpadra.)
A közönség soha nem tudja, hogy milyen sokat készültél – ők csak azt a 30 szürke és felejthető percet kapják, amit a színpadon töltesz.
Előadni ma szinte sehol nem tanulunk meg igazán. Hol tanulnánk?
Az iskolában a magyarórán? Nem érintik. A retorikai könyvekből? Ilyen csak akkor kerül a kezedbe, ha eleve érdekel a téma (vagy olyan szakirányon tanultál, ahol van erre külön kurzus.)
A legtöbb előadó felkészítés nélkül „zuhan” ki a színpadra, mert jó szakemberként kapott egy felkérést. És sokan csak a „bárcsak meg se történt volna” előadásélményük közben döbbennek rá, hogy hatásosan előadni nagyon nehéz.
Ilyenkor mindenki hoz egy döntést: van, aki elfogadja, hogy „hát ezek szerint én nem vagyok egy Cicero” és beleszürkül a tömegbe… és van, aki többet akar, tanul és vérprofi előadóvá képzi magát.
(Szerintem te utóbbi vagy, mert ezt az oldalt olvasod.)
Sikeresen előadni azt jelenti, hogy egyidejűleg képes vagy többféle kompetenciát azonos pillanatban jól használni és megmutatni.
Először le kell küzdened:
A jó hír az, hogy ezek mindegyike fejleszthető. Csak tudnod kell, milyen módszereket és gyakorlatokat használj.
Látod, ez sokféle terület, ezért az „Előadok, tehát vagyok” könyvpárost is több részterületre bontottuk – 10 prezentációs terület gyakorló szerzőjének a tudását kapod meg (lényegében a 2 könyv 10 minikönyvvel felér).
Lehet, hogy most még nem hiszel magadban (jól előadni nagyon nehéz) – de én hiszek a te sikeredben, és az a kezdetekben bőven elég lesz. (Később pedig az egyre hangosabb sikereid meggyőznek téged is.)
Senki nem születik előadónak: az emlékezetes előadók mindegyike tanul, tanul és tanul. (És tanul.) Ebben a 2 könyvben megmutatom azokat a technikákat, amelyekkel az előadásaidat a következő szintre emelheted.
Szeretném, ha ezt a részt mélyen a szívedbe zárnád.
Ha 30 perces előadásra felkértek téged, az azt jelenti, hogy (tegyük fel) 50 ember az életéből (tegyük fel) 30 percet neked adott. 30 percig nem a családjukkal vannak, nem dolgoznak, nem a hobbijuknak élnek, nem alszanak, nem olvasnak könyvet stb. – hanem rád figyelnek.
Ezzel visszaélni hatalmas bűn. Minden előadónak kutya kötelessége, hogy arra a 30 percre felszívja magát, felkészüljön és felszántsa a színpadot egy olyan előadással, ami után mind az 50 ember azt mondja: na igen, EZ megérte, ez zseniális volt.
Nézd: tréner vagyok és 8000-nél több embert segítettem már a lámpaláz leküzdésében, a beszédhibák kiküszöbölésében és az előadásív megerősítésében (és így tovább). Soha – SOHA – nem nevettem ki senkinek semmilyen hibáját. Ezt trénerként meg sem tehetném, de egyébként is idegen a személyiségemtől.
Van azonban egy előadói „hiba”, amit megbocsáthatatlannak tartok: a nemtörődömség. Tudod, amikor valaki félvállról veszi a felkérést, összecsap „valami” diasort és „majd lesz valahogy” alapon felmegy a színpadra – majd 30 percig látványosan unja a dolgot, az előadásából pedig semmit nem tudnál felidézni, mert csapnivaló volt.
Az ilyen embert nem szabad színpadra engedni.
Az ilyen ember a közönség életéből rabol el 30 percet. És azt a 30 percet már senki nem kapja vissza. (Vallom, hogy a világ legértékesebb erőforrása az idő – az egyetlen olyan, ami pótolhatatlan.)
Kérlek, ígérd meg magadnak, hogy amikor egy előadásfelkérést elvállalsz (azaz: emberek az életükből neked adnak egy bizonyos időt), akkor azzal a felelősségtudattal állsz színpadra, hogy mindent kihozol magadból.
Vallom, hogy a rossz előadástechnikával megrabolod magadat egy jó élménytől, a közönségedet pedig egy élvezetes előadástól és hasznos tudástól. Megérdemled a vastapsot. A közönséged megérdemli a legjobb oldaladat.
Ezzel a tudásanyaggal végre:
10 „tettestársammal” mindent elkövettünk azért, hogy a hasznos tudásanyagot olvasmányosan, élvezetes stílusban és közérthetően tanulhasd meg. Eddigi olvasóink „előre megfontolt szándékkal elkövetett közérthetőség tényállását” állapították meg. Jó a könyv, na 🙂
De NEM neked való:
Mert a kényelmetlen igazság az, hogy folyamatosan szerepelsz és kommunikálsz minden nap és minden szituációban: a megjelenéseddel, kiállásoddal, tárgyalástechnikáiddal, egy izzasztó prezentáció vagy meeting során az előadásoddal és a száraz adatokkal zsúfolt prezentációddal.
Senki nem lát a fejedbe. Senki nem tudja, hogy az irodában milyen jó szakember vagy.
A közönség számára az vagy, ami látszik belőled – és amit át tudsz adni magadból.
Ez a tapasztalattömeg szűrődik át a könyv lapjain:
(nagyon gyorsan igent mondtam a felkérésemre)
Magamról pedig annyit, hogy rájöttem: a kiégésnek és magam megunásának egyetlen eszköze van, előremenekülni, azaz folyamatosan fejleszteni magam. Egy könyv létrehozása is ilyen önfejlesztés, ráadásul a humor fejezetének megírása kihívás is.
„Attól félek, én tényleg taníthatatlan vagyok…”
Ebben a témában szinte nincs taníthatatlan ember! Ha megtanultál gyerekként beszélni, akkor meg tudsz tanulni felnőttként hatásosan beszélni. Bármit meg tudsz tanulni – ez a könyv abban segít, hogy ne tapasztalati úton kelljen típushibákon átvergődnöd magad, hanem a mi tapasztalatinkat használatra készen alkalmazni tudd. Akár már a következő előadásodban.
„Én így születtem, nem tudok ellene mit tenni, ez genetika.”
Tudtad, hogy csak a hangszín öröklődik? Minden más utánzással, tudatos alakítással jön létre. Minden beszédhiba, rossz testbeszéd, önbizalomhiány vagy bármi retorikai hiba javítható felnőttként is.
„X évesen én már elkéstem azzal, hogy jó előadóvá váljak.”
Amíg élsz és vár rád egy színpad, egy előadásfelkérés vagy csak egy ember, aki kíváncsi az ötleteidre, addig nem vagy elkésve.
Az első könyv több ezer olvasói valódi sikerekről, önbizalomnövekedésről és visszatapsolásokról számolnak be. Ez a könyvpáros ehhez segít hozzá. Miért vagyok ebben ilyen biztos?
Mert amit szerzőtársaimmal összeállítottunk, azt mi magunk is naponta használjuk a saját előadásaink, prezentációnk és tréningjeink során. Hogyne használnánk: ez több évtizedes szakmai tapasztalatunk lenyomata.
Ennyi tapasztalattal a hátunk mögött GARANTÁLOM, hogy jól döntesz, ha elolvasod a könyvet.
Ha úgy érzed, nem tanultál belőle (vagy másra számítottál), akkor egy szó nélkül visszafizetem a könyv árát! Indokolnod sem kell, csak vedd fel velem a kapcsolatot!
Azért vállalhatok teljeskörű garanciát rá, mert láttam újra és újra, hogy ezzel a tudásanyaggal hogyan javulnak az előadók – biztos vagyok a könyv minőségében és a tudás értékében. Azt szeretném, hogy te is biztos lehess benne, ezért 100%-os garanciával védem az elégedettséged és a nyugalmad.
Válaszd az „Előadok, tehát vagyok” c. könyvet 7500 Ft-ért, ha az előadástechnika alapjairól szeretnél minél többet megtudni. Ez kezdőbarátabb tudásanyag és segít a lámpalázad leküzdésében, az előadásod vizualizálásában (PowerPoint és társai), fejleszti a karizmád, rámutat arra, hogyan (és mitől) lehetsz érdekes, megtanítja a hangod hatékony használatát (pl. hogyan hangsúlyozz, hogyan tarts hatásszünetet) és növeli a színpadi önbizalmad. (7 szerző 7 szakterülete)
A „Még mindig előadok, tehát vagyok” c. friss könyv haladóbb és szintén 7500 Ft-ba kerül. Segít neked a hatáskeltés művészetét még jobban elsajátítani, bemutatja a metaforák ütős használatát, bevezet a történetmesélés (és ezek megírásának) rejtelmeibe, részletesen tárgyalja a humor helyes használatát és megmutatja a keynote előadások sajátosságait. (5 szerző 5 szakterülete)
Direkt nem 2. kiadást írtam, mert ez 2 egyedi tartalmú és teljesértékű könyv. A frissen megjelent könyv hatékony feldolgozásához nem feltétel az első könyv tudásanyagának ismerete, mert a retorika más területére fókuszál – de a 2 könyv együtt hármat ér.
Jász Márta
A Metlife területi igazgatója
A “Biztos jövőkép” brand megálmodója.
Szabó Erik
Általános iskolai tanár, 2x-es TEDx előadó
A “Beszélj Bátran” konferencia elindítója
Regényi Gábor
(volt) Metlife felsővezető, aki a vezetői széket értékesítői telefonra cserélte
Ábrahám Zsolt
A CaseSolvers ügyvezető igazgatója Középiskolai, egyetemi esettanulmány versenyek szervezője
Van szállítási díj?
Az árak tartalmazzák a szállítási díjat, így egy forintot sem kell fizetned a szállításért Magyarország határain belül.
Hogyan tudom megrendelni a könyvet?
Válassz a fenti csomagok közül, majd kattints az „Ezt kérem” gombra. Ezután átirányítunk egy másik aloldalra, ahol a számlázási és szállítási adatokat kell megadni és kiválasztani a fizetési módot (utánvét, bakkártyás). Ha utánvéttel rendeled már küldjük is a visszaigazló e-maileket a vásárlásról. Ha bankkártyával akkor átirányítunk az OTP bank SimplePay felületére, ahol végre tudod hajtani a bankkártyás fizetést, ezután küldjük a visszaigazolásokat. Ezután már más teendőd nincs is.
Hogyan tudok fizetni?
Bankkártyával az OTP bank SimplePay felületén vagy utánvéttel a futárnál, amikor átveszed a megrendelésedet.
Biztonságos a bankkártyás fizetés?
100%-ban biztonságos, amire az OTP bank SimplePay rendszere adja a garanciát.
Hogyan tudom érvényesíteni a garanciát?
Ha nem tetszik a könyv és szeretnél élni a pénzvisszafizetési garanciával nincs más teendőd csak írj nekünk egy levelet a drprezi@drprezi.com címre. A levélben küld el nekünk a rendelésedet visszaigazoló e-mailt is. Ez azért fontos, mert az adatok nélkül nem tudjuk törölni a rendelésedet és sztornózni a számládat, ami feltétele a garancia érvényesítésének.
Mit tegyek, ha nem érkezik meg a csomag?
Ha 3-5 munkanapon belül nem érkezik meg a csomag, akkor írj nekünk a drprezi@drprezi.com címre egy levelet, ami tartalmazza a rendelési infókat, hogy utána tudjunk járni.