Bűncselekmény történt az elmúlt időben.
„Tettestársaimmal” követtük el egyszerre. És büszkén vállaljuk eme tettünket.
Eddigi olvasóink „előre megfontolt szándékkal elkövetett közérthetőség tényállását” állapították meg új kötetem,
Még mindig Előadok, tehát vagyok (kiváló előadók titkai) kapcsán. A könyvbemutatón kicsepegtettük a könyv legerősebb missziós szándékait. Jöttünk, láttunk…és tanultunk.

 

 

A „bűncselekményt” azért követtük el, hogy egy hasznos tudásanyagot végre olvasmányosan, élvezetes stílusban és közérthetően tanulhass meg.
A bűnjelek és a nyomok ide vezetnek.

Ugyanis ha haladó előadó akarsz lenni, akkor az érzelmi hatáskeltés eszközeit szükséges még jobban megismerned. Ezek egyben a figyelem megszerzésének és megtartásának az eszközei is, tehát extra értékesek.

Az nem volt kérdés számomra, hogy én ebből a humorról írok szívesen legújabb könyvemben.

 

De az sem volt kérdés, hogy meg kell találnom azokat a szakértőket, akik ebben a legjobban Magyarországon. Így állt össze ez a könyv, megint többünk lelkes írásaiból.

 

 

Társszerzőim olyan emberek, akikben megvan a missziós szándék és akiket igazi belső mókus forgat. Mindannyian mások vagyunk és ezt a fejezetek is tükrözik, de az alapelvek azonosak: azt akartuk, hogy legyen gyakorlatias, használható, értékes az átadott anyag.

 

 

Az érdeklődők a könyv hivatalos könyvbemutatóján a bűncselekményt elkövetőkkel is megismerkedhettek

 

A bemutatón, 2019. november 27-én este exkluzív előadást tartottam a társszerzőimmel azért, hogy a résztvevők szemükkel láthassák, füleikkel hallhassák és szívükkel érezzék, hogy ez a tudásanyag tényleg hatásosabb előadóvá teszi őket.

Az előadások során mindent elkövettünk, hogy értékes tudást, inspirációt kapjanak a résztvevők. A végén a dedikálás, jó hangulatú beszélgetés és eszem-iszom sem maradhatott el.

Ez a könyvbemutató az ő és a te ünneped volt.

 

A könyvet szerzőtársaimmal mi írtuk ugyan, mégis téged ünnepeltünk, mert hatásos előadóként te mozgatod a világot.

 

Mert szeretném, hogy a magyar előadói szakma olyan friss, érdekes és izgalmas lenne, mint amire szerintem hívatott.

Szeretném, ha az előadásaidra nemcsak a hatásosságuk miatt lennél büszke, hanem azért is, mert tudod, hogy miért és mivel érted azt el.

drprezi könyvbemutató

Nagy Judit

Az impozáns helyszínen elsőként Nagy Judit, coach, tréner és műsorvezető rántotta le a leplet a könyv titkairól, ízes kedvcsinálóként.

 

 

A helyszínválasztásnál szempont volt, hogy a részvétel a megérkezés pillanatától kezdve kiváló és méltó élmény legyen.

Juditnak vérében lévén a csokoládékészítés – ahol fontos a pontos a recept – egy piskótás süteményhez hasonlította a könyvet. Amiben megvannak az alapok, a könnyed csokis élvezetes részek és igazán jóllakásig tömheti magát az ember.

Mi jött porondon ezután?
Egy véka humor, sok felcsipegetett sztori, egy marék költői szókép és retorikai alakzat.
Ismerd meg a szerzőket!

 

nonverbális kommunikáció

Mindannyian érzelmeken keresztül hatunk – hiszen folyamatosan benyomásokat, érzéseket hagyunk magunk után.

 

 

T. Bieniek Ildikó: Hogyan épül fel a te hatásod a színpadon?

 

Egy törékeny, vékony, hihetetlenül kedves és boldogságtól sugárzó nő áll ki a színpadra, majd megdöbbenést hoz az arcodra.
Ránézve aligha tudnád elképzelni, hogy veszélyt jelenthet bárkire is.

Magabiztosság élő szobraként ülsz a székedben, amikor e kedves és bájos hölgy egy éles pengéjű bicskát ránt elő és vicsorgó buldoghoz hasonlóan, rosszalló tekintetével nyársal fel éppen.

T. Bieniek Ildikó

T. Bieniek Ildikó a híres-neves nézésével

 

Egy hasonló helyzetben véleményedhez még mindig sziklaszilárdan ragaszkodnál vagy potenciális vészhelyzetként kezelnéd és szíved hevesebben kezdene el verni?

 

Az fenti szituációt T. Bieniek Ildikó, a Még mindig Előadok, tehát vagyok c. könyv társszerzője élőben mutatta be a könyvbemutatón a közönség számára.

 

Ildikó azt demonstrálta, hogy a közönségedben már a színpadra lépésed első pillanatától felépül egy kép rólad, melyet az előadásod után is megtartanak az emberek.

Mert a nonverbális jelek kommunikálnak.
Ez a kép arról szól, hogy mit jelentettél a számukra, milyen érzéseket hagytál lenyomatként bennük.

Ildikó a hatásgyakorlat képzésformáját egy évtizednyi televíziós műsorvezetés-, illetve modellek mozgáskultúráját fejlesztő képzések vezetését követően fejlesztette ki, gyakorlati tapasztalataira alapozva. Egyéni- és csoportos tréningek keretében foglalkozik a nonverbális területekre koncentráló kommunikációs tréningekkel.

 

 

A Még Mindig Előadok, tehát vagyok c. könyvben olvashatsz arról is, hogy testtartásod, kézgesztusaid, lábaid pozíciója vagy színpadi mozgásod hogyan befolyásolják a rólad kialakuló képet a közönségedben – sőt, az előadókra vonatkozó „testbeszédi tiltólistával„ is szembesülhetsz.

 

A könyvből megismerheted a rossz szokásaidat, ami nem igazán passzol egy magabiztos, szimpatikus előadóhoz és a könyv segítségével átalakíthatod a testbeszédi repertoárod.

A testbeszédi eszközök használata hiteles, önazonos formában valósulhat meg, ami visszahat az önbizalmadra is, így segítve téged új kapcsolatok kiépítésében és énképed pozitív formálásában.

 

 

Szabó Dominika: Pokolba a számokkal, nekünk történetek kellenek! Ken Kesey

 

Dominika lép ki elénk, aki rögtön egy feladattal indít.
Hirtelen a tömeg, mint nyugtalan kisiskolások társasága a telefonjához nyúl és elkezdi pötyörészni…

 

…A FACEBOOKOT.

Mindezt nem unaloműzésből, sem nem tiszteletlenségből.
Keresünk valamit. Egy mélyre rejtett kincset a könyvbemutató eseményoldalán, ahol egyetlen képen csak ennyi lapul meg:

szívecskerajz, mellette dominika felirat.

 

Alig telik el néhány perc és a rajzocska mögött lapuló érzelmes történet hallatán mindannyiunk karján felállt a szőr. Ritkán élek meg ilyen pillanatot, de Dominikának nálam sikerült elérnie.

A szituációt szinte lehetetlenség volt könnyes szemek nélkül megúszni. Mindösszesen néhány perc kellett és Dominika életküldetése és szívprojektje kristálytisztává vált előttünk.

  • Nem a nyakatekert mondatoktól.
  • Nem a száraz információkból, csupán egyetlen sztoriból.

Szabó Dominika: Mert minden, de minden egy sztorival kezdődik. Még egy üzlet is.

 

A történetmesélés kiirthatatlan emberi szükségletünk. Amolyan genetikailag kódolt viselkedésforma. A megfelelő történet és annak tálalása csodákra képes, hiszen nemcsak bizalmat ébreszt és biztonságot teremt, de érzelmi kötődést is kialakít “mesélő” és “hallgató” között.

Végigsztorizzuk az emberi történelmet, végigmeséljük az életünket, a szakmánkat, a munkánkat anélkül, hogy tisztában lennénk a történeteink igazi értékével. A történeteknek óriási jelentőségük van az üzleti kommunikációban is. Kizárólag rajtunk múlik, miként találjuk meg és adjuk át a saját történetünket másoknak.

 

  • Mert nem számít, hogy milyen nyelvet beszélsz.
  • Nem számít, hogy milyen nézeteket vallasz.
  • Az sem, hogy mennyi idős vagy.

 

A reakció – ami kikívánkozik belőled, miután hatalmába kerített – pontosan ugyanaz, mint bárki másé. Egy sikeres eszközről van szó a kapcsolatteremtésben, de talán mégsem használod a hatáskeltésben és az üzenetátadásban.

 

„A jó történetmesélő azon dolgozik, hogy megérintse a közönséget.” – mondja Ed Catmull (a Walt Disney és a Pixar Animation Studios elnöke, aki a kreativitás és a technológia metszéspontjának úttörőjeként kibővítette a mesemondók lehetőségeit.)

 

  • Miért olyan hatásosak a sztorikkal előhozakodó személyek a meggyőzés művészetében?
  • Feladatod tehát: hatni a befogadóra – de hogyan valósítsd meg ezt a gyakorlatban?
  • Mi az üzleti storytelling feladata?
  • Mik a storytelling-re alkalmas üzleti szituációk?
  • Mi egy hatásos sztori anatómiája?

Példák és pontos szerkezetek, elemek, cselekmények és a sztorifajták könyvemben, Szabó Dominika társszerzőm jóvoltából.

 

Dominika több mint 15 éve dolgozik kommunikációs szakemberként.
Storytelling-tanácsadóként és trénerként abban segít az ügyfeleinek, hogy megtalálják azt az erős, emlékezetes történetet, amit hitelesen, a hallgatóságban bizalmat ébresztve tudnak üzletfejlesztési, márkaépítési és kommunikációs célokra használni.

A te sztorid is izgalmas és kimagaslóan érdekes. Egyetlen gyenge pontja van: nem mutatod meg. Ezért állj elő az emlékezetes és hatásos történeteddel, ehhez kapsz tőlünk egy mentort is.

 

 

Berze Márton: a metafora az előadásod november 6-ai mikuláscsomagja

 

Mit hozott Marci nekünk a könyvbemutatóra?
Egy praktikus időnyerőt.

 

Ami ráadásul üzenetünket szorgos postagalambokként továbbítja a címzetteknek akár hónapokkal, évekkel, évtizedekkel a kimondásuk után is.

Az elméd számára ugyanis a szimbolikus gondolkodás teszi lehetővé komplex folyamatok villámgyors megértését, az írásban vagy szóban megjelenő jelképek, metaforák, retorikai alakzatok pedig azok a neurális autópályák, amelyeken a másodperc törtrésze alatt száguld az információ A-ból B-be.

 

A köznapi vagy költői szóképek, retorikai alakzatok – metafora, hasonlat, metonímia, analógia, alliteráció, anafora stb. – elengedhetetlen kellékei a hatásos nyilvános beszédnek, leegyszerűsítik a mondandónkat.

 

A metafora az előadásod november 6-ai mikuláscsomagja: váratlan ajándék a közönségednek.

 

A jó hír, hogy nem kell feltett kézzel, fegyvertelenül színpadra állnunk, hogy szembenézzünk nyilvános beszédeink ősellenségeivel, Mr. Unalommal és Mrs. Közhellyel.

 

 

Berze Márton szövegíró, marketinges. Az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán szerzett politikatudományi diplomát, egyetemi évei alatt egy parlamenti párt frakciójánál dolgozott kommunikációs munkatársként és beszédíróként.

Innen váltott szabadúszó szövegírásra, majd 2014-től a Speak! Nyelviskola marketingeseként, később ügyfélszerzési vezetőjeként folytatta pályafutását, ahol 4 év alatt felépítették Magyarország egyik legerősebb online jelenlétével bíró nyelviskoláját.

Karrierje során már ezernél is több cikket, reklámszöveget írt. A Kreatív Kontrollhoz való 2018-as csatlakozása előtt 2 évig volt a kreativkontroll.hu előfizetője, amelynek ma szakértő szerzője. Rendszeres előadója céges tréningeknek és hazai üzleti konferenciáknak. Jelenleg operatív vezetőként irányítja a Kreatív Kontroll szövegírási és kiadói üzletágának működését.

 

Berze Márton a retorika, a közéleti kommunikáció és a politikai beszédek szerelmese.

 

A szóképek és retorikai alakzatok Ferrariba ültetnek az üzenetátadás és közérthetőség sztrádáján. Hogyan használd őket úgy, hogy elérd a célod, de ne ess át a ló túlsó oldalára?

A választ a könyvben találod.

Mert az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod. (Albert Einstein)

 

dr. Németh Zoltán, Drprezi: a humor segít vagy öl, butít és nyomorba dönt?

 

A humor végigkíséri a történelmünket, de néha nehéz észrevenni.
Ehhez stílszerűen a humor végigkísérte a könyvbemutatót is, nekem viszont nem volt nehéz észrevennem.

Előkerült ugyanis a matek.
A humor/perc és előadás aránya egészen jó eredményeket hozott.

Az ikertesók. 

 

Miért vagyok büszke rá, hogy a humor meghatározó eleme volt az előadásoknak?

Habár a humor a kommunikációs névjegykártyád is lehet, és egyedi hangot kölcsönözhet a legszárazabb témának is; mégis a legtöbb előadó „fél tőle”. Pedig a humort még Barack Obama, Elon Mask és a Ted előadók is használjak.

 

A humorral kreatív folyamatokat gyorsíthatsz fel és bizonyítottan hatékonyabbá teheted az üzenetátadást is. A hosszútávú memóriára hatva emlékezetesebb is lehetsz általa.

 

Sokan nem tudják eldönteni, a humor segít, vagy öl, butít és nyomorba dönt az üzleti beszédekben. Természetesen én a napfényes oldalon vagyok.

Ciceró azt mondja mindig a közönség emeli fel a szónokot és ezzel maximálisan egyet kell értenem (néha pajzsra).

DrPrezi dedikálás közben. 

 

A jó előadó a közönséggel való interakcióból él. A hallgatóság közérzetének tehát marha jót tesz egy kiadós nevetés.

Arnie Cann pszichológiaprofesszor a stressz leküzdésének hatásos fegyvereként definiálta a humort.

Amikor nevetünk, agyunk endorfint termel, ennek hatása hasonlít a morfiumra. Az endorfintól kezdünk el bizseregni. A hallgatóság pedig rögtön olvadni kezd, mint Szid a Jégkorszakban.

 

A humor:

  • figyelmet vonz,
  • emlékezetessé tesz,
  • kiemeli a beszédedet a tucatelőadások sablonszövegeiből,
  • növeli a produktivitást,
  • növeli az optimizmust,
  • csökkenti a stressz, depressziót, szorongást.

 

Humor az üzleti beszédekben?
Humor a munkahelyen?
A humornak vannak káros hatásai is?
Miért az önirónia az egyik leggyakrabban használt eszköz?

 

Ha a humorról van szó, egészen biztos, hogy ezernyi kérdés merül fel benned is. Kérdések, amikre választ kaphatsz a könyvből.

 

dr. Németh Zoltán vagyok, azaz a prezentációs alvilágban csak DrPrezi.

 

Én olyan területtel foglalkozom, ami hasonlatos a focihoz. Sokan űzik, mindenki ért hozzá, de igazán profi kevés van benne. Olyan készséggel/képességgel foglalkozom, amit mindenki napi szinten használ.

De szinte SENKI nem tanulta hogyan kell csinálni. Pedig megtanulható.

Abban segítek az embereknek és szervezeteknek, hogy EMLÉKEZETES előadásokat tartsanak. Mert a hallgatók emlékezni fognak az üzenetekre, a személyiségükre, a cégükre. Abban segítek, hogy az előadásaik közben eladják magukat, a terméküket. Ez egy olyan befektetés, ami napi szinten termel “profitot”, ha egyszer jól megtanuljuk.

 

 

Miért lesz élvezet kézbe venni a Még mindig Előadok, tehát vagyok c. könyvet?

 

Mert tudni fogod, hogyan kell jól felépíteni egy beszédet.

Mert, ha rendszeresen szerepelsz közönség előtt; akkor még mielőtt belefulladnál a kihívásba, villámtempóban tanulhatsz bele, hogy mitől lesz emlékezetes, amit mondani szeretnél.

Mert, ha értékesítő, előadó vagy és létkérdés, hogy a szavaiddal lenyűgözd a hallgatóságodat, akkor most megismerheted a karizmatikus előadóvá válás útját.

Mert, ha szeretnéd tudni, hogy miként alakíthatod tudatosan a hitelességedet, miként találhatod meg a hangodat és hogyan lehetsz a retorika által teljesebb ember; most mindezekben fejlődhetsz és bezsebelheted a sikerélményeket.

Mert végre nem a nonverbális kommunikációdon fog múlni az előadásod sikere.

Mert, ha szeretnél fejlődni az önismeret, önbizalom területén, akkor a könyv segítségével végre megtanulhatsz hangot adni a gondolatainak és képes lehetsz kiállni és elmondani azt. Magabiztosabb lehetsz az életed szinte minden területén.

 

A könyvbemutatón kicsepegtettük a könyv legerősebb missziós szándékait.

 

 

Már jó pár éve tudom, hogy mi az igazi utam

Másoknak adni, tanítani és másokat jobbá tenni, a világot jelentő deszkákon.

A lépéseimet sokszor nem látom előre, de a belső hang mindig előre vezet. A legfrissebb csoszogásom ennek az új könyvnek a megírása volt, mellyel az első hazai haladó előadói kézikönyv is megjelent.

Büszke vagyok rá, mert tenger sok hónap keze munkája, de még több tréning és előadás tapasztalata került bele.

 

Hálás vagyok a társszerzőknek.

 

A könyvbemutatón a könyv ötödik szerzője, Benkő Vilmos sajnos nem tudott részt venni technikai okok miatt. Vilmos a mai napig az egyik legfoglalkoztatottabb üzleti előadó, aki hisz benne, hogy a retorika nemcsak egy eszköz, hanem módszertan és gondolkozás is egyben.

Benkő Vilmos

Benkő Vilmos. Az Egyesült Államokban nevelkedett üzletember küldetésének tekinti azt, hogy az évek során szerzett tapasztalatait megossza másokkal.

 

Véleménye szerint nem elég sikeresnek lenni, hanem másokat is hozzá kell segíteni saját sikerük eléréséhez. Ezért hozta létre a Speak Akadémiát, amely oly módon foglalkozik retorikával, hogy közben a résztvevők önismeretére, személyes jellemvonásaink fejlesztésére fekteti a hangsúlyt.

Számos kezdeményezés fűződik nevéhez, többek között meghonosította egy nemzetközi szervezet (Toastmasters International) magyarországi képviseletét, amely nyilvános beszéd oktatásával foglalkozik, néhány kollégájával pedig útjára indított egy retorikai programot a Kozma utcai börtönben.

 

A haladó előadói kézikönyv az előző kötettel ikerpárként vagy singliként is elérhető. A két ikertesót azoknak ajánlom, akik nem szeretnek terheket és rabláncokat cipelni az előadásuk előtt, alatt és után sem.