Kezd divattá válni a Prezi. Sőt, időnként már úgy érzem őrületté.
Valaki meglátja, beleszeret, majd vakon kezdi el használni. Ha csak ő teszi, az ő baja. Ha cégvezető és az egész céget érinti, az már mindenkié. Ami a legfontosabb tapasztalatom a Prezi kapcsán: A PREZI NEM VÁLTJA KI A POWERPOINTOT!
Vannak olyan helyzetek, amikor egyértelműen fölösleges (nem éri meg) Prezit használni. A PREZI KIEGÉSZÍTI A POWERPOINTOT.
Meg kell szoknunk, hogy a két programot együtt használjuk. Olyannyira, hogy már van olyan alkalmazás (Slidedynamic), ami abban segít, hogy egy Powerpointból hívjuk meg a Prezinket.
Helyzetek és feltételek, amikor Prezi-t érdemes használni:
- Ha van elég időnk: Egy ppt-vel azonos színvonalú Prezi elkészítése 50%-100%-kal több munka. Prezit nem érdemes előtte este „összedobni”, mint a ppt-ben, ahol csak bedobáljuk a szövegeket.
- „Értékesítési/verseny” helyzetek: Amikor fontos a meggyőzés, a ráhatás, akkor ezt javaslom.
- Közvetlen értékesítésben (cégprezentáció, termékbemutató, tenderbemutató stb.)
- Konferenciákon
- Diploma/TDK/Doktori bemutatása
- Ha fiataloknak adunk elő: Az Y-generáció kifejezetten szereti az újszerű megoldásokat. Például iskolai órákra nagyon jól használható.
- Ha vannak átgondolt üzeneteink: Tapasztalataim szerint a Prezi sokszor segít abban, hogy újragondoljuk az üzeneteinket, azok kapcsolódásait. Ha ez megvan, akkor egy ütős vizualizációval könnyen kiemelkedhetünk a tömegből.
- Ha van vizuális ötletünk: Ha csak szövegekben gondolkodunk a Prezi könnyen válik pörgős/zoomolós modern kinézetű Powerpointtá. Hívjuk össze a csapatot és találjunk ki valami eredetit!
.
Vannak helyzetek, amikor öngyilkos vállalkozás ezt használni:
-
Sok adat és információ átadása/bemutatása
-
Ha nincs elég időnk felkészülni
-
Ha nincs elég tudásunk a használatáról
z.