Tudjuk, hogy minden újítás, fejlesztés annyit ér, amennyit használnak belőle. Ennek megfelelően fontos, hogyan vezetjük be az új vállalati template-t.
Legyünk őszinték! Ha a kollégák kapnak egy levelet, hogy holnaptól ez az új formátum, akkor nem túl sokan fogják venni a fáradtságot, hogy azonnal ebben dolgozzanak, hiszen az elején ez mindenképpen sok munka lesz. Ráadásul nem tudják miért. Az első gondolatunk, hogy a központban megint kitaláltak valamit, ami nekünk hoz majd sok plusz munkát.
Ezért fontos, hogy tudatosan támogassuk a bevezetést. Ez sokféleképpen megtehetjük. Az én javaslataim a következők:
- Már a template kialakításba érdemes bevonni a témához értő, vagy abban érintett kulcsembereket.
- Az első kommunikációs levélben fontos a személyes előnyök megfogalmazása, a köszönet az előkészítő embereknek
- Vezetői példamutatásra fókuszálás: a bevezetés másodpercétől kezdve minden vezetőnek ebben kell dolgozni.
- A template-kulcsemberek beazonosítása: sokszor elég csak 3-4 emberre összpontosítani, hogy működjünk a változtatás.
- Sok (persze megfelelő :-))visszajelzés azoknak, akik még mindig a régit használják
- Ha közös helyen van a régi template, akkor fontos ennek a törlése
- Újabb és folyamatos vezetői kommunikáció az üzenet (használat) megerősítésére
- Template nagykövetek 1 hónapra: A módszer lényege, hogy a bevezetés utáni első hónapban a használók intenzív visszajelzést kapnak, segítendő az átállást.
Száz szónak is egy a vége, ha nem akarjuk, hogy a virtuális polcunkon porosodjon az új template, akkor tudatosan kell koncentrálnunk az átállásra. Tapasztalataim szerint az első 21 nap a legkritikusabb a beépülésben.
dr. Z
A cikksorozat korábbi elemei: