Mi vezet egy ember adott viselkedéséhez? Miért cselekszenek az emberek úgy, ahogy tesznek? Ami a legfontosabb, meg tudjuk-e változtatni a viselkedésünket, hogy sikeresebbek legyünk, például a humorral? Igen.
Lépjünk túl a homályos utasításokon, íme néhány pontos képlet, hogyan csempészd be a humort a beszédedbe.
Jennifer Lawrence humora már legendássá vált, imád nevetni és nevettetni.
Amikor egy hollywoodi eseményen megkérdezték tőle az újságírók, hogy beszélne-e nekik a ruháról, amit visel; ennyi volt a válasza:
– Ezt hogy érted? Ez a fölső része, ez pedig a hátulja…
Jennifer Lawrence.
Szinte mindenki tudja, kiről van szó.
Váratlan és humoros válaszaival a sajtószobák kedvence. Humorára sokan nem tudnak ráunni.
Egyesek a sikerét abban látják, hogy humora személyiségének a része.
Kevesen gondolnak bele, hogy az általa használt technikák jelentős része tanulható.
De miért is kellene ezt tanulni?
Sikeresebb leszel, ha meg tudod nevettetni az embereket
Léteznek olyan komikus szokások és elvek, amik szórakoztatóbb nyilvános előadóvá tehetnek, hogy érdekesebb és jobb megjelenésed lehessen.
Akár üzleti prezentációra készülsz, akár a befektetők pénzének megszerzésére, a humor tanulása alapvető fontosságú a számodra is.
A legtöbb ember nem tudja, hogy tanulható: tehát az, hogy miként lehet humorosnak lenni. Itt a jó nevetésről beszélünk, nem a kínos fajtáról.
Pedig humorosnak és szórakoztatónak lenni nem luxus, hanem létkérdés.
A humornak megvan a helye az üzleti előadásokban, a humor egy kommunikációs névjegykártya lehet, és egyedi hangot kölcsönöz a legszárazabb témának is.
Miközben úgy nevetsz másokkal együtt, hogy senkit sem bántasz meg. Olcsó és kínos poénok nélkül.
A humor:
- figyelmet vonz,
- emlékezetessé tesz,
- kiemeli a beszédedet a tucatelőadások sablonszövegeiből,
- növeli a produktivitást,
- növeli az optimizmust,
- csökkenti a stressz, depressziót, szorongást.
Talán veled is megesett már, hogy ültél egy vacsorán, ami nagyszerű volt, de a kínosság annál nagyobb.
Le akartál nyűgözni valakit, de a jég csak nem tört meg. Nem tudtál semmi emlékezetes dolgot mondani, amivel az együvé tartozás érzését növelhetted volna.
Ilyen unalmas lennél?!
Hogyan legyél vicces? Google felcsap, első tíz találat átnyálaz.
De semmi hasznos válasz, ami konkrétum lenne.
Vanessa Van Edwards viselkedésnyomozó kutatásokat folytatott olyan képletek és gyakorlati stratégiák után, mellyel mi is könnyedén humorosabbak lehetünk egy-egy megnyilvánulásunk során.
(Jóbarátja David Nihill, több mint egy évet töltött el komikusokkal folytatott interjúkkal, mielőtt kiadta a könyvét: Do You Talk Funny?)
Milyen gyakorlati tippeket szedtek össze? Íme néhány, ami kiemelkedő:
1: Add meg az ellenkező választ az igen / nem kérdésre
A legegyszerűbb módja annak, hogy vicces legyél: az igen / nem kérdésre adott ellenkező válasz.
Ha az emberek azt várják tőled, hogy azt mondod majd: nem.
Te azt mondod: igen.
Ez Jennifer Lawrence egyik állítólagos stratégiája.
Jennifer interjút készített a The Jimmy Kimmel Show-n Kim Kardashian-val. Ez volt az első alkalom számára, azaz még sosem találkozott ezzel a feladattal. Stephen Colbert megkérdezte Jennifer-től, hogy mit tapasztalt első beszélgetős show levezetéseként: „Nem olyan könnyű, mi?”
Mit mondott Jennifer?
„Nem olyan nehéz.”
Természetesen az igazság az, hogy nem volt könnyű. Jennifer tovább beszélt arról, hogy miért volt ez nehéz. Megadta a valódi választ is, azonban az ellenkező válasszal – itt egy erősen várt válasz esetén – meglepte a közönséget. Majd azok nevetésben törtek ki.
2. Játssz a számokkal
„Légy meglepő”.
Könnyű mindezt leírni, de hogyan valósítsuk meg?! Egy meglepő mód erre, ha a számokkal játszunk.
Miért? Mivel a számok specifikusak.
Ha valami kicsi vagy nagy, a számok fogják kommunikálni.
Amikor nagyon nagy számot akarsz mondani, add hozzá „csak” szót előtte. Amikor nagyon kevés számot akarsz mondani, mondj valamit a „egy hatalmas összeg” sorában.
1 Ft-ba került, haaaaatalmas összeg.
3. Használd a 3-as szabályt
A 3-as szabály egy mintát hoz létre, mégis váratlansággal végződik.
A váratlan fordulatra az agyad felfigyel és az elszakadás az első két tétel által létrehozott mintától feszültséget hoz létre: ami meglepetéshez vezet, ami végül általában nevetést idéz elő.
Minta: 1 normál, 2 normál, 3 vicces/ valami más.
Szeretem a napsütést, a lágy szellőt és az üres e-mail-boxomat.
Ma megtanulhatod, hogy miként legyél karizmatikus előadó, emlékezetesebb szónok és Forma 1-es pilóta.
Mi a lényege a csavarnak?
Ismered a „Gondolkodom, tehát vagyok” szólást igaz?
Mi van, ha megváltoztatunk egy szót, ami meglepő: „Előadok, tehát vagyok”
Mi történik e jelenség során az agyadban?
Az agy hippocampusa a gyakori mintákat felismeri és képes előrevetíteni, hogy a mondat várhatóan hogyan folytatódik vagy milyennek kéne lennie (felismer egy mintát).
Ha a mintában váratlan törés áll be, akkor a hippocampus érzékeli az ellentmondást és figyelemfelkeltő hatása lesz.
Itt láthatsz néhány példát a TED világából:
4. Használj karakterkapcsolót
Amikor mesélünk egy történetet, általában több karakter szerepel benne, számos feltételezéssel a részünkről. Azonban, amikor az emberek feltevései felborulnak, a dolgok nagyon érdekessé és humorossá tudnak válni.
Vidd el egy karakter tulajdonságait egy váratlan csavarral és figyeld meg a kiváltott hatást.
5: Valódi történetek használata, ezek nem viccek
A személyes élmények a humor táptalajai.
Az életélmények egyedülállóak és ezért a rajta alapuló történetek garantáltan eredetiek. A legegyszerűbb módja annak, hogy vicces légy, ha a mindennapi életedben előforduló vicces dolgokat emeled ki a beszédedben.
Ez sokkal könnyebb, mint a helyszínen próbálkozni a viccekkel.
Gyűjtsd őket az életben és mentsd el őket.
Itt James Veitch komikus a történetmesélés és a humor erejével meséli el kacagtató, hetekig elhúzódó levelezését egy spamlevél küldőjével.
Eredeti saját sztorija.
A témáról több videós példát találsz az eredeti cikkben, itt.
Tanuld meg használni a humoreszközöket az üzleti előadásodban, előző cikkemben hoztam konkrét példákat arra, hogy ezt hogyan tedd.
A humorral növelheted a produktivitást is a cégedben, sokkal egyszerűbben és hatékonyabban.
Ne csak magadban legyél sikeres előadó, ott legbelül.
Beszéld magad emlékezetesebbé bizonyítottan működő humorérzék-fejlesztő elméleti és gyakorlati technikákkal, hogy a szavaid hatására az üzeneted a fejekbe égjen.
Éld át azt az érzést, amit a humorral megszínesített beszéd okoz. Ebben segít a „Humor az üzleti életben” haladó tréningünk is.
Ez egy olyan képzés, ahol a nap végére több azonnal megvalósítható tudást kapsz, mint a legtöbb prezentációs tréningen és csak évi kétszer mondjuk el. Ne maradj le róla, iratkozz fel a várólistára!