Ma a kulcsüzenetek megalkotásának fontosságáról írok pár gondolatot.

Pontosabban a kulcsüzenetek és……… az elefántok kapcsolatáról.

Az általam látott üzleti prezentációk 90%-a, a beköszöntő oldal után egy 6-8 elemű tartalomjegyzékkel indul. És máris rosszul érzem magam. Egyre növekszik bennem a gyanú, hogy egy újabb előadó következik, aki annyi információval akar majd teletömni, ami csak belefér az Ő idejébe. Tudom, hogy egy átlagos hallgató (mint én is  :-)), csak 1-2 pontra fog emlékezni a végén. Ráadásul ezek a pontok még jelentősen el is fognak térni hallgatónként. Ilyenkor jól érezhetően nincs kulcsüzenet. Sajnos a 90%-os arány erre a tényre is igaz. Úgy adunk elő, hogy nem tudjuk mi az előadásunk legfontosabb üzenete.

És hogy jönnek ide az elefántok?

A fenti eset szépen megfogalmazható egy elefántról tartott prezentációk keresztül. Miután az előadó bemutatta ezt a nemes állatot óriási fülekkel, vaskos lábbal, éles fogakkal, nagy ormánnyal, szürke színben, a hallgatók más és más dologra fognak emlékezni. Van, akinek a nagy fülek, van, akinek az erős lábak és van, akinek az éles, veszélyes fogak maradnak meg. (egyébként van egy nagyon híres indiai elefánt hasonlat a vak emberek és az elefánt kapcsolatáról, érdemes utánanézni)


Mi akkor a megoldás?

Ahelyett, hogy 5 vagy több azonos értékű jellemzőjéről beszélnél az elefántnak, válassz ki egy fontosat és csak ez álljon a prezentáció központjában. Ahelyett, hogy az elefánt egyes testrészeiről beszélnél mond el, hogy ez az állat egy nagyon erős és érdekes teremtmény, ami képes túlélni sok nehéz helyzetet. Hogyan tudja ezt megtenni. Köszönhető ez az erős lábainak, az éles veszélyes fogainak stb. Ha így fűzöd fel a gondolataidat, ekkor a kulcsüzenet meg fog maradni minden hallgató fejében. Az elefánt egy erős és érdekes állat. A hallgatók továbbra is eltérő emlékekkel és gondolatokkal távoznak maj , de a központi üzenet mindenki fejében azonos lesz.

.

Tehát, ha legközelebb prezentációt készítesz, akkor határozd meg a kulcsüzenetedet és a köré építs fel az egész mondanivalódat.

dr. Z.

0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.