A történetmesélés a reneszánszát éli.
Egyre több könyvben, újságcikkben, illetve különböző fórumokon olvashatunk a történetmesélés fontosságáról és a hasznáról.
Legutóbb a HVG Business Szalon: Storytelling, történetek, melyek meghatároznak című előadásán Baráth Katalin krimiíró, Fabricius Gábor médiadesigner és Tasnádi István forgatókönyvíró közösen gondolkoztak és beszélgettek a történetmesélés szabályairól.
Az est után három fontos tanácsot vittem el útravalónak, amelyeket, ha alkalmazunk, megalkothatjuk a saját történetünket, melyek hasznosak lehetnek a beszédeink során.
1.Karakter
Akkor még hitelesebb a történet, ha az írónak van személyes érintettsége a történettel, vagy beszéddel. A jól megszerkesztett karakter mellett azonban még fontos az is, hogy érezhető legyen a hiteles indulat, az igazi érzelmek, váratlan fordulatok. Ha két megfelelő, jó karaktert egymás mellé állítunk, akkor a történetünk lábra áll, életre kel.
2. Premissza.
Legyen egy központi gondolat, amely átadja az üzeneted esszenciáját. A legjobb, ha azt minél egyszerűbben, minél konkrétabban, egy mondatban tudjuk összefoglalni. Ne mindenkinek akarjunk üzenni, célozzunk meg egy réteget, és nekik specifikusan üzenjünk.
3.Konfliktus.
Ha történetet vagy beszédet írunk, a központi probléma olyan legyen, amit meg is tudunk oldani. Karaktereken keresztül adjuk meg a választ a központi konfliktusra.
Ha ez a három fő pont megvalósul, akkor létrejön a történetünk.