Storytelling: történetek, melyek meghatároznak

A történetmesélés a reneszánszát éli.

Egyre több könyvben, újságcikkben, illetve különböző fórumokon olvashatunk a történetmesélés fontosságáról és a hasznáról.

Legutóbb a HVG Business Szalon: Storytelling, történetek, melyek meghatároznak című előadásán Baráth Katalin krimiíró, Fabricius Gábor médiadesigner és Tasnádi István forgatókönyvíró közösen gondolkoztak és beszélgettek a történetmesélés szabályairól.
Az est után három fontos tanácsot vittem el útravalónak, amelyeket, ha alkalmazunk, megalkothatjuk a saját történetünket, melyek hasznosak lehetnek a beszédeink során.

1.Karakter


Akkor még hitelesebb a történet, ha az írónak van személyes érintettsége a történettel, vagy beszéddel. A jól megszerkesztett karakter mellett azonban még fontos az is, hogy érezhető legyen a hiteles indulat, az igazi érzelmek, váratlan fordulatok. Ha két megfelelő, jó karaktert egymás mellé állítunk, akkor a történetünk lábra áll, életre kel.


2. Premissza.

Legyen egy központi gondolat, amely átadja az üzeneted esszenciáját. A legjobb, ha azt minél egyszerűbben, minél konkrétabban, egy mondatban tudjuk összefoglalni. Ne mindenkinek akarjunk üzenni, célozzunk meg egy réteget, és nekik specifikusan üzenjünk.

3.Konfliktus.


Ha történetet vagy beszédet írunk, a központi probléma olyan legyen, amit meg is tudunk oldani. Karaktereken keresztül adjuk meg a választ a központi konfliktusra.

Ha ez a három fő pont megvalósul, akkor létrejön a történetünk.

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel!

Gyakorlatias, azonnal használható prezentációs tippek az e-mail-fiókodba. Kéred?

Blog feliratkozás

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük