Ennek az új sorozatnak a célja, hogy felhívja a figyelmet a legjobb – sok esetben nem a legismertebb – TED/TEDx videókra. A videók előtt röviden azt is leírom, szerintem milyen szemmel nézzétek, mi a legerősebb eszköze az előadónak.
Téma
Első előadónk arról beszél, hogy nem csak a jó design tesz valamilyen terméket nagyszerűvé, de a többi érzékszervünk is számít. Nézzük a világot mind az 5 érzékszerven keresztül. Vajon milyen a „hallás” alapú értékelése az instant tésztának a 10-es skálán? Hogy áll ezzel a dohányzás?
A videó hivatalos előszövege: „Good design looks great, yes — but why shouldn’t it also feel great, smell great and sound great? Designer Jinsop Lee (a TED Talent Search winner) shares his theory of 5-sense design, with a handy graph and a few examples. His hope: to inspire you to notice great multisensory experiences.”
Miben erős a beszéd?
- Hatásos kezdés: Egy kérdéssel, ráadásul egy megdöbbentő kérdéssel indít, ami még humoros is. Ezt egyből folytatja egy személyes történettel. Mintaértékű!
- Humor: Figyeljétek meg milyen humor-eszközöket használ!
- Vizulizáció: Egyszerű, de nagyon átlátható ábrák.
- Ígéret: Olyan témában ígér megoldást, ami mindenkit érdekel: SEX
- Eredeti ötlet: Nem lelőve a poént, de figyeljétek milyen formában veszi elő az elemzés eszközeit az érzékszerveinken keresztül!
- Zárás: Keretbe foglal, bizonyít, kelléket használ és megmozgat egyben.
DrPrezi