Ha prezentációt készítünk egy üzleti szervezetnél, akkor szinte mindig rá vagyunk kényszerítve arra, hogy a vállalati „powerpoint template”-t használjuk. Akinek hasonló tapasztalata van, mint nekem az egyetért velem, hogy ezek a minták az esetek 95%-ában félresikerültek, félig kidolgozottak és magukban hordozzák a vizuális bukás valószínűségét is. Hogy miért van annyi félresikerült Powerpoint prezentáció?

Az okok legalább 50%-a a template-ek hibáira vezethető vissza!

Ha marketing vezetőként úgy döntesz új vállalati template-re van szükség, akkor valószínűleg elsőként egy grafikus, dizájner vagy marketing ügynökség jut eszedbe.

Na ők azok, akik nem használnak Microsoft termékeket, csak nagyon ritkán. Néha sportot űznek ezen termékek utálatából.

Mit tesznek a felkérésedre? Kinyitják a Macintoshukat, megalkotják a logódat, a színeidet, egy jó hátteret és bármilyen vizuális elemet.

Aztán megnyitják a Powerpointot és bedobálják a kész anyagokat.

Mi a gond ezzel?

Azok alkotják meg a vállalati kommunikáció legfontosabb háttéreszközét, akik soha nem prezentálnak és még ennél is kevesebbszer használnak Powerpoint-ot. Ezért lesz a template félkész és használhatatlan.

Olyan ez, mintha vennél egy autót, ami kívülről tökéletes és nagyon látványos, de amikor beülsz és elkezded használni, akkor gyorsan kiderül, hogy nincs minden a helyén, hiányzik a légkondi, a rádió nem is működik, a váltó kicsit akad, a fék meg nem fog. J

Aztán elindulsz. A kérdés, hogy meddig és hova tudsz eljutni egy ilyen autóval.

Szerintem nem túl messze.

A következő hetekben azt fogom boncolgatni, hogy milyen elemei, kritériumai vannak egy jó vállalati template-nak.

dr. Z

5 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.