A magabiztos beszéd meglepő titka – Caroline Goyder TedX

Ebben a szórakoztató és személyes jellegű előadásban Caroline Goyder a színpadi „leblokkolásból” a kifejező én felé való eljutás történetét osztja meg velünk.  Szokatlan kellék felhasználásával arra biztat, hogy használjuk hangunkat hangszerként és találjuk meg az önbizalmat.

Caroline Goyder nemzetközileg elismert beszédtanár, három könyv szerzője. TED-előadását már több mint kilencmillióan látták.

DrPrezi - Caroline Goyder TedX



Vajon miért ennyire sikeres Caroline Tedx előadása?

Beszédünk visszatükrözheti a saját egyedi kisugárzásunk fényességét és pompáját, de akár arcul is csaphat minket.

Ugyanis minden kommunikációs „tanulmányunknak” a beszédtechnika az alapja.

Hiába tanuljuk meg tehát profin felépíteni a beszédünket, vagy sajátítjuk el a prezentációkészítés alapjait, ha közben beszédünk követhetetlen, a hangunk remegő, gyenge. A beszédünk monoton és „Ő”-zésekkel, töltelékszavakkal van teli.

A beszédtechnika tanulása gyakran mostoha területe a beszédfejlesztésünknek.

Pedig ez a kiindulópont.

Alap nélkül nehéz építkezni

Ezért olyan gyakorlati eszközre vágyunk, amelyeket azonnal alkalmazni tudunk, hogy megtaláljuk a saját hangunk és nagyobb hatást érhessünk el.

A beszédünk üzenetének kézbesítésének mindig vannak vokális szempontjai is.

Caroline Goyder TedX


A beszédtechnika tehát hozzásegíthet minket ahhoz, hogy intelligens, erőteljes, csiszolt, artikulált és magabiztos fellépésünk legyen – ezért a beszédtechnika-tanárok feladata többek között az is, hogy elősegítsék az előadók megfelelő hangerejének, hangminőségének kialakítását.

Az artikuláció, a kiejtés, a dialektus, a hangminőség, a hangmagasság „milyensége” mindig a hosszú távú gyakorlásától függ. Például a Fesztelen előadó tréningen a DrPrezi Team oszlopos tagjával, Ruff-Kiss Ágnes kolléganőmmel az előadásod beszédtechnika része is háttértámogatást kaphat.

Most akkor beszélgessünk a Beszélgetésről: Caroline Goyder Magabiztos Beszéd c. előadásáról.


Caroline Goyder története

Ebben a cikkben Caroline író és beszédtanár (voice coach) TedX előadását hoztam el neked, akinek előadóként és beszédtanárként szerzett nemzetközi hírneve

a barátságos,

megnyerő,

laza

és rendkívül praktikus

hozzáállású stílusára épül. (Erre számíts a videóban is.)

Szakértelmét színészekkel, tanárokkal, műsorvezetők és a vállalati szektorban végzett munkája csiszolja folyamatosan. Éveken át dolgozott a Royal Central School of Speech and Drama-ban beszédtanárként. Most olyan vállalkozást vezet, amely segít az embereknek önbizalmat és nyugalmat találni az élet színterében.

Egyedi képessége, hogy az előadók és műsorvezetők által korábban megismert ötleteket úgy tudja átvenni, hogy azonnal használhatóvá tudja tenni a személyes és szakmai kihívások során.

Caroline Goyder


Kép forrása: Caroline Goyder LinkedIn oldala.


Caroline azzal a tervvel kezdett el az Oxfordi Egyetemre járni, hogy színész lesz. Színiiskolába ment és rájött, hogy megerőltető a színpadi élet, folyton ott lenni és kipihentnek látszani. Caroline az elmúlt húsz évet azzal töltötte, hogy megmutassa mit jelent az a keserű tapasztalat, ha azt mondják neked, hogy „teljesítményed szörnyű volt”.

Ilyen helyzetekben az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy nem tudnak változtatni.

Ő bebizonyítja, hogy de, bizony tudnak!

A magabiztos beszédről szóló TED-beszédét több, mint 9 millióan nézték meg.


Caroline Goyder TEDx beszédében három technikát kínál a bennünk rejlő bizalom eléréséhez. Nézd meg a 19 perces előadását.

Caroline Goyder mindig nyomatékosítja, hogy találjuk meg és aknázzuk ki a rekeszizmunk erejét és értsük meg azt a központi, szinte inspiráló szerepet, amelyet a légzésünk kap főszerepként előadásunkban, a Magabiztosságunk darabjában.

Ez egy készség, egy gyakorlat.

Ha valaha is többet szerettél volna megérteni arról, hogyan beszélj, hogyan működik a hangod és hogyan tudsz a belső nyugalommal, önbizalommal és a magabiztossággal kapcsolatba kerülni – akkor előadása neked szól.


Te is félsz a nyilvános beszédtől?

Az emberek közel 75%-a fél a nyilvános beszédtől.

Nem vagy egyedül. A lámpalázzal is volt már mindannyiunknak randevúja. Agyunk ilyenkor varázsgombokat nyomogat. Pulzusunkat felpörgeti, orcánkat pedig kivörösíti.

Az elménk tejködszerűvé válik, kiüresedik, a hangunk nehezen irányíthatóvá válik. Minden testrészünk remegni kezd – te hányszor tapasztaltad már ezeket?

A legjobb módja annak, hogy sikeres előadóvá váljunk, ha megtanuljuk legyőzni az összes félelmet.

A lámpaláz vagy más néven színpadi rémület ugyanis önszabotáló lehet.

Igaz, hogy nem tüntethető el, de ellenségből szövetségest csinálhatsz belőle. Átalakítható olyan kozmikus erővé, amely nem gátolja, hanem segíti a fókuszodat.

Mert léteznek olyan praktikák, amelyekkel a túlizgulást, teljesítményszorongást az előnyödre fordíthatod, hogy azt mondhasd, Viszlát Lámpaláz.


Üzleti életben elért sikereid múlnak a lámpaláz feletti győzelmeden

Azon, hogy vajon képes leszel-e inspirálóan beszélni, elmesélni a történeted az interjúztatóknak, ajánlásokat tenni az ügyfeleknek.

Vajon sikerül-e kifejezni ötleteidet a csapat tagjainak, vagy bemutatni a terméket a befektetőknek. A nyilvános beszéd mindig képes fejleszteni a kritikus gondolkodásod, a vezetői képességeid és professzionalizmusod.

Képes beprotezsálni az ötleteidet.

Ahogy a görögök módot adtak a retorika, valamint a logosz, ethosz és pátosz retorikai vonzerejének megértésére, úgy nevet is adtak a beszédszorongásra – glossofóbiának nevezték, a glossa jelentése „nyelv”, a phobos pedig „félelem” vagy „pánik”.

Félelmeinket gyakran fokozhatja az online tér is, ahol súlyosbítja a közvetlen szemkontaktus hiánya és a némítás gomb potenciális „leszavazó funkciója”.


Tartalmad veszélybe kerülhet

Amikor mások beszéd közben néznek téged – miközben szorgalmasan szorongsz és a babrálsz ujjaiddal, vagy éppenséggel a súlyod folyton egyik lábadról a másikra helyezed át, toporgó vagy bujkáló lábaid mellett túl gyorsan sétálsz vagy folyton „öhm”-ökkel és „ööö”-kkel töltöd ki az üresjáratú időt –, ők is szorongani kezdenek.

A tartalom hallgatása helyett a testmozgásodra való összpontosítás lesz a meghatározó az előadásod során. A közönség tükrözni kezdi az érzéseidet.

Azonban ha magabiztosan beszélsz egy interjúban, nagyobb valószínűséggel ösztönzöd a hallgatóságot, hogy bízzanak a képességeidben, a témádban. Ha lelkes vagy az új üzleti terved iránt, a terméked előnyei iránt, a befektetők nagyobb valószínűséggel maguk is lelkesedni fognak.

Az érzelmek ugyanis ragályosak.

„Amikor olyan dolgokról beszélsz, amelyek fontosak neked, rá fogsz jönni, hogy mások elkezdenek hallgatni.” Caroline Goyder


Caroline Goyder egy másik podcast beszélgetésben is megoszt néhány éleslátó tippet számunkra az önbizalom fejlesztése és a sikeres előadóvá válás kapcsán. (A podcast a linken érhető el.)

„Az a pillanat, amikor besétálsz a színpad közepére, olyan ijesztő tud lenni, hogy az élmény maradandó nyomokat képes hagyni maga után.”

Sokak számára a hangjuk megtalálása egy életre szóló törekvés. A podcast beszélgetésben Caronline olyan kérdéseket boncolgat, mint

  • Mik lehetnek a hangunk megtalálásának és a magabiztosságunk akadályai?

  • Mik a kulcsfontosságú elvek a gondolatainkba vetett bizalom kialakításához és azok megfogalmazásához?

  • Milyen technikák léteznek, amelyek segítenek abban, hogy magabiztosabbak legyünk, amikor gondolatainkat másokkal közöljük?

  • Hogyan uraljuk egy üzenet közlését – testünk, hangnemünk és szavak szempontjából?


Mi volna a magabiztos beszéd 3 meglepő titka?

Visszatérve Caroline Goyder Tedx előadásához, jogosan teheted fel a kérdést: létezik-e valami gyors út a magabiztos előadóvá váláshoz? Ó, igen!

Abban az értelemben gyorsabb, mintha nem foglalkoznál a témával tudatosan. Ugyanis gyorsabban érhetsz el a sikereidig, ha hatékonyan fejleszted nyilvános beszédkészséged.

Ha magabiztosabb akarsz lenni a nyilvános beszédben, alkalmazd ezt a hét titkot Caroline-tól.


1. Tudd, mikor kell befognod a szád:

A legtöbb előadó nem lélegzik rendesen. Az ihletnek és a légzésnek ugyanaz a gyökere. Ilyenkor a gondolatainkat is belélegezzük. A légzés ráadásul az egyik legjobb stresszkezelés.

Caroline Goyder az éneklést javasolja, szerinte növeli az energiát. Nem számít, milyen dalokat énekelsz, lényeg, hogy érezd jól magad az előadás előtt.

A légzés, a rekeszizom használata, tehát a hasi légzés elengedhetetlen a legdominánsabb hang eléréséhez. Ezt a technikát a hivatásos énekesek is használják.

A Diafragmatikus légzés például a rekeszizom légzésének gyakorlása során a beszéd kiváltotta szorongás okozta légszomj érzését is csökkenti. Ez a fajta légzés lehetővé teszi, hogy jobban szabályozd a hangod olyan aspektusait, mint a hang magasságát, minőségét és az erejét.

2. Úgy beszélgess a közönségeddel, mint barátokkal:

a közönséget barátaidként jelenítsd meg. Ne egy nagy beszédet tarts, inkább fogd fel úgy, hogy beszélgetesz. A hangod pedig egy eszköz lehet ehhez. A hangszer.

És ugye nem létezik olyan, hogy rossz szaxofon? Mert amikor egy nagyszerű szaxofonost hallunk, azt tudjuk, hogy sokat gyakorolt, hangolt a nagy eseményre.  Hangod is rászorul a „hangolásra”.

3. Gyakorlás visszajelzéssel:

A visszajelzésekkel való gyakorlás nagy fejlődést eredményezhet. Caroline Goyder hat héttel a TEDx előadása előtt két próbát végzett a Színművészeti Akadémián. TEDx-próbaelőadásokat tett és visszajelzést kapott más előadóktól is.

Gyakorolta a beszédeit a Toastmastersnél és hasznos visszajelzéseket kapott élő közönségtől.

Caroline Goyder beszédéből mindez nem hiányzott

TedX beszéde részét képezte a humor, az érzelem, az empátianövelő történetmesélés. Metaforák és hasonlatok sora.

Vagy éppenséggel az interaktivitás és a közönség bevonása, a kellékek használata.

Arról már olvashattál, hogy a jól elmesélt személyes történetek hatásai az agyban beindítják az oxitocin-szintézisét, ezt pedig empátianövelő hatással bír.

Mindegyik ragadós sztoriban van egyszerűség, váratlanság (rácáfolsz a hallgatóság várakozásaira), hitelesség (tényekre és adatokra épül), érzelmekre hatás és mindig történetekre épülnek.

A nyelvi alakzatok pedig átlagosból megjegyezhetővé tehetik az előadásunkat. Amikor előkapjuk őket a retorikai tarsolyunkból, akkor olyan közös kulturális kódokat aktiválunk, amely során összekötjük magunkat a közönséggel.

Az asszociációk és a másodlagosan behívott jelentéstartományok ugyanis nem szorulnak magyarázatra.

Caroline Goyder

Caroline Goyder felfedi azt az időszakot, amikor egy nyilvános beszéd élménye őt is mélyen megrázta, nem mindig jeleskedett ő sem sikerekben.

Goyder újonc tanár volt ekkor és ezt a foglalkozást sokan a magabiztossággal és a feltűnő színpadi jelenléttel társítják össze. Goyder beszéddel kapcsolatos személyes tapasztalata és tanári pozíciója biztosította számára azokat az eszközöket, amelyekre szüksége volt ahhoz, hogy üzenete visszhangra találjon a közönség körében.

Ez a videóban 1:45-3:45 közötti tartományban ismerhető meg.

Fontosabb videórészek:

[03:04] Caroline megosztja a sikeres előadóvá válás útját és elmondja, hogyan indult el a siker útján.

[08:06] Három tippet oszt meg, hogyan találd meg a hangod.

[10:05] A legnagyobb képességeiről beszél, amelyek segítették őt a sikerben.

[15:22] A legnehezebb időszakról beszél, amellyel szembesült és arról, hogyan ment át rajta.

[17:55] Ennél a résznél az agyunkról, mint előrejelző gépezetről beszél.

[25:21] Megoszt néhány tippet, amelyek segíthetnek felkészülni a beszéded előtt.

„Valójában mindannyiunkban megvan a bizalom. Arról szeretnék ma beszélni, hogy több önbizalmat találhatunk magunkban, ha tudjuk, hol keressük. Hol keressük? Magunkba nézünk. A motorháztető alá nézünk. Ez az, ahová most megyünk. Benézünk a motorháztető alá.

(…)


És azért szeretnék erről beszélni, mert sok évvel ezelőtt egy ekkora – vagy nagyobb – közönség előtt álltam a Central Hallban, amely a Parlament mellett van, egy igazán óriási metodista téren.

Nagyon izgatott voltam, mert tudtam, hogy ez a nagy pillanatom újonc tanárként. Felléptem a közönség elé, és minden megtörtént, ami elromolhatott. Túl gyorsan mentem, elvesztettem a szavakat. Szörnyű élménynek tűnt. És ahogy azt hittem, ennél rosszabb már nem lehet, elromlott a mikrofon. Kinéztem a terem túloldalára, és azt mondtam a nagy hangomon:

„Hallsz engem hátul?” Erre valaki azt mondta: „Beszélj!” Éreztem az abszolút szégyen érzését. Azt az érzést, amikor a közönség rád néz, és az ítélet érzését, amely megbénít minket. Elhagytam a helyszínt, és azt gondoltam magamban: „Soha többé.” Nyilvánvalóan ez nem működött, mert itt vagyok.

(…)

Amikor három hónappal ezelőtt ezen az ötleten gondolkodtam, amikor felkértek, hogy csináljam meg, és kezdtem ideges lenni a pillanat miatt, elkezdtem gondolkodni egy idézeten, amit Peter Brook rendező mondott, miszerint új fiókokat nyitunk ki önmagunkban.

Elkezdtem egy fiókos szekrényre gondolni. Aztán rábukkantam erre az igazán klassz készítőre, George McCallumra, aki éppenséggel ott ül. Azt mondtam George-nak: „Csinálnál nekem egy komódot? És ő megtette. Talán kíváncsiak vagytok, mi ez a tárgy. És ez a tárgy itt az, amit George készített. De amikor megkérsz egy készítőművészt, hogy készítsen egy komódot, nem mindig azt csinálja, amire gondolsz. Akarod látni, mit csinált?

(Nevetés)

(…)

Ebben a kis komódban, ebben a meglehetősen nagy, férfias komódban három titok rejlik, hogy megtaláld a magabiztosságot magadban. Három lecke, amit útközben kellett megtanulnom. Van itt egy nagy lecke. Az utolsó lecke a nagy lecke. El fogunk jutni oda, és ez nem az, amire talán gondolsz. Ez egy olyan lecke, ami talán meglep titeket.

De először is, szeretnétek belelátni az első fiókba?

(…)

Ez egy kicsit kényes dolog, George. Szóval, ami itt van, az egy hangszer. Mert az imént hallottátok, hogy a hang a legcsodálatosabb hangszer. Csodálatos. Milyen gyakran gondolsz arra, hogy a tiéd hogyan működik? Mert mint ennek a kis gitárnak, van egy húrja, és van egy ütője. Hol van a hangod húrja? Rá tudod tenni a kezed? Tessék, rázd meg egy kicsit; ez a gégéd. Ahhhhh… Megtenné ezt mindenki értem? Ahhhhhhh!

Az ütő a levegő. Ha tudod, hogy a hangod egy hangszer, mit mond ez neked? Az emberek eljönnek hozzám, és azt mondják: „Rossz a hangom”, „Nem vagyok jó előadó”. „Aggódom az ilyen pillanatok miatt”. „Utálom a megbeszéléseket”, „Utálom a prezentációkat”, „Nem megy”. A hang egy eszköz. Ugye nem létezik olyan, hogy rossz szaxofon? Mert amikor egy nagyszerű szaxofonost hallunk, és ő valószínűleg valahol itt lent van, azt tudjuk, hogy sokat gyakorolt.

(…)

Amikor azon a pillanaton aggódtam, amit a központi szégyentermemnek fogok nevezni, mert az volt, akkor eszembe jutott az ókori Görögországban egy Démoszthenész nevű fickó története. Van egy nagy régi neve, úgyhogy mostantól görög csávónak fogjuk hívni (…) Davenek.

(Nevetés)

Dave a Közgyűlésben beszélt, ami olyan, mint az O2. Olyan, mint az ókori görög világ Brixton Akadémiája. Elég ideges volt. Szónok akart lenni. A szónokok voltak koruk rocksztárjai. Szóval felkészült erre a nagy pillanatra a közgyűlésen, és tudjátok mit? Bombázott. Azt mondták, hogy faragatlanul beszélt, és hogy dadogott. A közönség kigúnyolta, és megdobálták. Kérem, ezt ne tegyék ma!

(Nevetés)

(…)

Mit mond ez nektek? A gyakorlatról. A gyakorlás erejéről. Lehet, hogy nem akarod leborotválni a fél fejedet; lehet, hogy nem akarsz földalatti pincét építeni, (…) de amit tehetsz, az a gyakorlás. És a gyakorlás legegyszerűbb módja az éneklés. Nem kell egy nagy „Mamamamahh!”, hangképzős bemelegítést csinálnod – hacsak nem akarsz -, de amit igazán ajánlok, hogy mindennap énekelj valahol: énekelj a zuhany alatt, énekelj a kocsiban, énekelj a metrón, ha bátornak érzed magad.

(Nevetés)

(…)

De mi van itt lent? Mi ez?

(A rekeszizom?)

CG: Nagyon szépen köszönöm! A rekeszizom. Ez valóban a rekeszizom. Tegyétek fel a kezeteket, ha mostanában gondoltatok a rekeszizomra. Tegyétek fel a kezeteket, ha ma a rekeszizmotokra gondoltatok. Köszönöm, énekesek a teremben; jó. Vagy színészek, vagy szaxofonosok. Tegyétek fel a kezeteket, ha ma még nem gondoltatok a rekeszizmotokra. Igen, ez elég nagy százalék. Szóval nem gondolunk a rekeszizmainkra, ugye? Pedig a rekeszizom a kulcs a rendszeretek szabályozásához. Ez az, ahogyan megnyugtatod magad abban a pillanatban, amikor minden szem előtt állsz. Magabiztossá tesz, amikor a legnagyobb szükséged lenne rá, és a legkevésbé éreznéd úgy. Nem tudtam semmit a rekeszizmomról. De most már tudok róla. Tudtam, hogyan kell kinéznie, de nem tudtam, milyen érzés.

(…)

Aztán egy nap, amikor nagyon stresszesnek éreztem magam, a mellkasomban lélegeztem felfelé. Olyan nyikorgó, magas hangú, adrenalinos légzésem volt a mellkasomban; nem volt jó. Bementem egy jógaórára, és a jógaoktató azt mondta: „Nagyon stresszesnek tűnsz”. Ami sosem jó kezdet. Azt mondta: „Feküdj le a földre.” És lefektetett, én becsuktam a szemem, valami kellemes, relaxáló jóga dologra számítottam, és hirtelen egy tornasúlyt tett a hasamra. És azt mondta: „Lélegezz, emeld fel.” Meg is tettem. Belélegeztem, és ahogy belélegeztem, fel kellett emelnem a tornasúlyt a hasammal, és a rekeszizmom megremegett. Hirtelen megértettem. Megértettem, milyen érzésnek kell lennie. Megértettem, hogy nem kell többé itt fent lélegeznem; hogy lélegezhetek lefelé.

(…)

Szeretném azt sugallni, hogy a rekeszizom a bizalom királya. Megkeressük a tiédet? Fogjuk a hüvelykujját… Fogja a hüvelykujját, és tegye a melltartópántja alá. Igen, így van, uram. Megvan.

(Nevetés)

(…)

Ha a kezedet a bordáidra teszed, a rekeszizmod végigmegy. A bordakosarat is meg tudod tölteni, miközben belélegzel. Érzed, hogy a bordák kinyílnak, amikor belélegzel, és bezáródnak, amikor kilélegzel. Ha valaha is ideges vagy egy ilyen pillanatban, csináld ezt. A rekeszizmod a magabiztosságod kulcsa.

(…)

Tehát két leckénk van: megvan a gyakorlás ereje. Megvan a rekeszizom fontossága. Van egy harmadik lecke is, ami a nagy lecke.

(…)

Miért számít a levegő? Azért, mert a gondolatainkat belélegzik. Minden beszéd a lélegzetünk. Minden ének a mi lélegzetünk. És minden a lélegzetben ott a gondolat. Csak tegyük vissza a kezünket egy pillanatra a rekeszizomra, és lélegezzünk ki. Aztán érezzük a belégzést, és miközben belélegzünk, gondoljunk valakire, akit igazán szeretünk. Ha mindannyian beszélnénk azon a kilégzésen, az tele lenne szeretettel.

Most lélegezzetek be újra, és lélegezzétek be az izgalom érzését a következő nap miatt, ami jönni fog, mert olyan jó lesz. Ha belélegeznénk, majd beszélnénk erről az érzésről, akkor izgalom lenne a hangunkban. Tehát irányíthatod a hangodat azzal az elképzeléssel, hogy a légzés gondolat.

Mi találhat meg még Caroline beszédében?

A humoros zárszó.

A rómaiak megértették ezt: az ihletnek és a légzésnek ugyanaz a gyökere. A rómaiak megértették, hogy a gondolatainkat lélegezzük be. Mivel a kilégzéssel beszélünk, csak a belégzésre kell gondolni. Tudod, a legegyszerűbb módja annak, hogy a belégzésre gondolj: csukd be a szádat.

Ki gondolta volna, hogy a nagy titok, amit ígértem nektek, hogy ha magabiztos beszédet akartok, csak annyit kell tennetek, hogy tudjátok, mikor kell becsukni a szátokat.

 

Néhány plusz jótanács Caroline Goydertől

Ha idegesnek érzed magad, és túl gyorsan beszélsz, vagy beszéd közben túl gyorsan veszed a levegőt, akkor a legjobb, ha becsukod a szád, és megkönnyebbülten lélegzel, amikor elérsz egy pontot. Ez lehetővé teszi, hogy a rendszer újrainduljon, és kilépjen a stresszes állapotból, a menekülésből.

Ha a hangszíned lapos, tölts el egy kis időt, mielőtt megszólalsz.

Képzeld el, hogy egy okos tizennégy évessel beszélgetsz. Aztán lassíts, és egyszerűsítsd le, amit mondasz.

A színészet nem jött magától Caroline-nak sem, de rájött, hogy megtanulhatja azt csinálni, amit mások csinálnak.

Azokat a dolgokat, amik másoknak magától értetődő.

Caroline Goyder rendkívül jól felkészült a TED-beszéde előtt, mert megértette, mekkora veszélyt jelent egy előadói tanár, tréner és coach képe, aki „elrontja” a beszédet. 

Ha egy TED-beszélgetésen gondolkodsz, Caroline azt javasolja, hagyd el a Powerpointot, és keress egy kelléket, amely leköti a közönséget, és életre kelti az ötleted.

(Caroline beszéde teli van ezzel.)


A STAR momentumról korábban már írtam, a váratlan hatalmáról az előadásodban. Ha fizikai tárgyat, kelléket használsz az előadás során és megdöbbented a hallgatóságot, ott a váratlan mindig magával ragad.

Ha valami szokatlan történik, az mindenkit érdekel.

Amikor a beszéden dolgozol, légy nyitott a visszajelzésekre.

Ötleteinek a folyamata nála is egy gondolattérképpel kezdődik (mindmapping). Hangjegyzeteket használ a telefonján, hogy mindig hallja, hogyan hangzanak az ötletei, amikor ki is mondják azokat.

És nem ritkán ki is próbálja őket az emberek előtt.

Caroline Goyder legújabb könyve, a Find Your Voice a hangról szól és annak lehetőségeiről, hogy kifejezd, amit érzel az életben.

Ez pedig lehetővé teszi, hogy feljebb lépj, megszólalj és kitűnj.

Caroline a Find Your Voice (2020), a Gravitas (2014) és a Star Qualities (2009) szerzője.


Összegezve: Mivel lépj szintet a beszédtechnikában?

A saját hangod megtalálása a legnehezebb feladat. Azt megtalálni, ami hiteles és jól működő.

A beszédtechnikai tréning során a légzés, a levegő beosztása, a hangadás, az artikuláció optimalizálása célzott gyakorlatokban valósul meg. Tehát egy egyéni beszédmód kialakítása zajlik, amely hitelessé teszi a megszólalásod.

Az egyéni beszédmód nemcsak érthetővé tesz, de illeszkedik a személyiségedhez is. Hiszen a beszéd mindig a személyiségünk része.

Használd tudatosan te is a formai elemeket, hogy alakíthasd a hallgatóságban a rólad kialakult képet.

A Fesztelen Előadó képzésen beszédtechnika-szakértővel megtanulhatod a hangképzést.

Visszajelzést kaphatsz beszédtechnikai kielemzés révén, mivel kifejezetten beszédtechnika-szakértővel elemezzük ki a TE beszéded is. Ismerd meg a leggyorsabban és legegyszerűbben az előadásod hangjának alapjait.

Beszélj tisztábban, érthetőbben. Velünk.

Tetszett? Oszd meg az ismerőseiddel!

Gyakorlatias, azonnal használható prezentációs tippek az e-mail-fiókodba. Kéred?

Blog feliratkozás

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük